Szücs, Lívia (2015) A betegszervezetek kommunikációja a mályvavirág alapítvány imázsépítése és hatás-növelése kommunikációs céljai eléréséhez. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
Előnézet |
PDF
Szucs_Livia_szakdolgozat.pdf Download (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat célja a Magyarországon működő betegszervezetek szerepének meghatározása és e szerep kommunikációs stratégiák fejlesztésével való megerősítése. Ennek lehetőségeit a tanulmány négy kiválasztott onkológiai betegszervezet (Magyar Rákellenes Liga, Onkohematológiai Alapítvány, Gyógyulj Velünk Egyesület és Mályvavirág Alapítvány) működésének vizsgálata alapján vázolja fel. A kutatás körüljárja a betegszervezetek jogi formájának lehetőségeit, melynek sze-repe azért fontos, mert a rosszul megválasztott jogi forma miatt a betegszervezetek pályá-zati pénzektől eshetnek el. Ezt követően a dolgozat sorra veszi a betegszervezetekkel kapcsolatban álló partne-reket (stakeholdereket) és a hozzájuk kötődő kommunikációs viszonyokat. Az érdekképvi-seletben, az egészségügyi ellátásban, a betegek informálásában, a rehabilitációban, a meg-előzésben és az egészségre nevelésben vállalt szerepük a betegszervezetektől szerteágazó kommunikációs tevékenységet követel meg. A kutatás tanúsága szerint a kommunikáció különböző területein az egyes betegszervezetek eltérő hatékonysági fokot érnek el. A dol-gozat a kommunikációs lehetőségek fejlesztését nemzetközi példák alapján vizsgálja meg. A kutatás célja kidolgozni a stakeholderekkel való kommunikáció fejlesztését, ami a támogatók és támogatások megszerzése szempontjából 22-es csapdájában lévő betegszer-vezetek finanszírozási problémájára kínál megoldást. A fiatal szervezetek nem rendelkez-nek anyagi forrással, hogy az adó 1%-áért induló küzdelemben esélyük lenne felvenni a harcot az ismert nevű betegszervezetekkel, így elengedhetetlen számukra a kommunikáció fejlesztése a publicitásuk növelésére. A tanulmány bemutat egy fiatal, „start-up” betegszervezet számára készített hatás-növelő programot, a Mályvavirág Alapítványt mintául véve. A program a betegszervezet stakeholdereinek 4 csoportjának 2-2 képviselője által adott válaszait dolgozza fel egy kér-dőíves „imázsépítő” kutatás segítségével. Az imázskutatás és a SWOT-analízis eredményeire épülő hatásnövelő program célja, ahogy nevében is benne van, a betegszervezetek kommunikációs hatásának növelése. Ehhez első lépésben a stakeholderek prioritásainak pontosabb megismerése szükséges. Erre építve azután kidolgozhatók a kommunikációs stratégiákra vonatkozó konkrét javaslatok. Ezek megvalósítása révén várható, hogy a betegszervezetek növelni tudják a velük kapcsolatban álló stakeholderekkel az együttműködés szintjét.
Magyar cím
A betegszervezetek kommunikációja a mályvavirág alapítvány imázsépítése és hatás-növelése kommunikációs céljai eléréséhez
Angol cím
Communication of Patients Organizations – Image and Effectiveness Development for Mályvavirág Foundation
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Közgazdasági és Módszertani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Egészségügyi szóvivő és kommunikációs szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KSZ-15/3
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Lívia Szücs |
Dátum: | 18 Máj 2015 10:53 |
Utolsó módosítás: | 11 Jún 2015 10:08 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/46 |
Actions (login required)
Tétel nézet |