Hán, Balázs (2015) Az elektronikus kereskedelem hatása a hagyományos kiskereskedelmet folytató vállalkozásokra. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
150507_HB.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom célja, mint a címből is kiderül, az elektronikus kereskedelem kisvállalkozásokra gyakorolt hatásának bemutatása. Mivel az elektronikus kereskedelem összetett fogalom, igyekeztem leszűkíteni egy olyan helyzetelemzésre, mely két létező vállalkozás példáján keresztül mutatja be az elektronikus kereskedelem terjedésének hatását egy kizárólag hagyományos kereskedelemmel foglalkozó vállalkozásra. Az elektronikus kereskedelem kialakulásának, szegmenseinek megismerése és bemutatása után statisztikai adatokat felhasználva elemeztem az Európai Unió és Magyarország internetes kereskedelmének tendenciáit. Az elektronikus kereskedelem gyakorlati megvalósítását az internetes áruházak felépítésén és működésén keresztül ismertettem. Dolgozatomban bemutatásra került egy 2001-ben alapított kisvállalkozás. A Pont Com Betéti Társaság számítástechnikai eszközök és szoftverek hagyományos (offline) kiskereskedelmével foglalkozik. A társaság üzlete egy vidéki kisvárosban Nagykátán található. Bemutatásra került továbbá egy 2004-es alapítású vállalkozás is. Az iPon Computer Korlátolt Felelősségű Társaság budapesti székhelyű vállalat, üzlethelyiséggel nem rendelkezik. Termékeit – a kezdetektől fogva – kizárólag az interneten keresztül értékesíti. A két vállalkozás piaci környezetét, internetes jelenlétét és értékesítésének nettó árbevételének alakulását hasonlítottam össze egymással. A cégek nettó árbevételének alakulásából megállapítható, hogy a számítástechnikai iparágban az elektronikus kereskedelem egyértelműen háttérbe szorítja a hagyományos kiskereskedelmet. Ha a hagyományos, kiskereskedelmi tevékenységet folytató vállalkozás piaci részesedése és árbevétele csökken, nem tudja felvenni a versenyt az elektronikus kereskedelem szereplőivel. Ha a vezetés nem ismeri fel időben a kedvezőtlen folyamatokat, és nem teszi meg a megfelelő lépéseket, a vállalkozás válságba juthat. Ebben az esetben mérlegelni kell, hogy érdemes-e a vállalkozást tovább működtetni. Ha igen, akkor radikális változtatások, jó vezetői döntések szükségesek ahhoz, hogy a cég fennmaradhasson és tovább működhessen. A két vizsgált vállalkozás példáján keresztül megállapítható, hogy az elektronikus kereskedelemnek nem csak gazdasági és kereskedelmi hatásai vannak, hanem hatással van a munkáltatókra és munkavállalókra is.
Magyar cím
Az elektronikus kereskedelem hatása a hagyományos kiskereskedelmet folytató vállalkozásokra
Angol cím
The impact of e-commerce on traditional retail enterprises engaged
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Vállalatgazdasági Intézet (megszűnt: 2015.06.30.)
Szak
LKK - Mérnök-közgazdász szakirányú továbbképzés (főiskolai) (PG)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Balázs Hán |
Dátum: | 13 Júl 2015 10:28 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 10:44 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |