Hogyan utazunk most? Hogyan változtak az Y generáció utazási szokásai az X generációhoz képest?

Tell, Katalin (2018) Hogyan utazunk most? Hogyan változtak az Y generáció utazási szokásai az X generációhoz képest? Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of Tell Kata záródolgozat.pdf] PDF
Tell Kata záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A záródolgozat az utazási iroda szolgáltatásainak változásával foglalkozik. A szakmai gyakorlat az X és az Y generáció utazási szokásait vizsgálja, szekunder és primer kutatás alapján, mely utóbbi az Escort Tourist utazási irodánál eltöltött szakmai gyakorlat során folytatott megkérdezésekre épül. Az utazási irodák már régóta jelen vannak az utazni vágyók életében. Régebben csak az irodák segítségével tudtak utazni, azonban az internet megjelenésével és elterjedésével minden generáció számára kitárult a világ, segítségével könnyebb és egyszerűbb utazni, és a szolgáltatásokat online is igénybe lehet venni. A primer kutatás kérdőíves felmérése rávilágít az X és az Y generáció utazási szokásai közti hasonlóságokra és eltérésekre, a kérdőívek alapján Sopron és környéke, illetve a távolabbról érkezők szerinti bontásban veti össze az említett generációkat. A kérdőíves megkérdezés tapasztalatai alapján elmondható, hogy az X a szűk családdal indul nyaralni, az Y generáció inkább a barátaikkal. Ugyanakkor megfigyelhető, hogy mindkét generáció szeret nyaralni menni, szüksége van a pihenésre. Szintén a primer kutatás részeként mélyinterjús megkérdezéseket is folytattam, amik alapján a következő főbb megállapítások tehetők. Az X generáció korában még nem voltak okos telefonok, így csak vezetékes telefonon tudtak kommunikálni az utasokkal. Ez az Y generációnak szinte hihetetlen, mivel ők már a digitális világba születtek. Összességében elmondható, hogy a generációk utazási szokásainak változása az utazási irodák gyakorlatának változtatását követeli meg. Ennek fő megnyilvánulása a kommunikációs eszközök változásánál figyelhető meg, előtérbe kerültek az e- kommunikációs eszközök használata.

Magyar cím

Hogyan utazunk most? Hogyan változtak az Y generáció utazási szokásai az X generációhoz képest?

Angol cím

How do we travel nowadays? How did the travel habits of the Y generation change compared to the X generation?

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Turizmus–vendéglátás felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Németh, Nikoletta
adjuktus

Helyi kari azonosító

KFON-18/42

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Katalin Tell
Dátum: 28 Máj 2018 09:52
Utolsó módosítás: 14 Szep 2023 11:01
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4391

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet