Épületgépészetben használt különleges vegyipari termékek bevezetése a kelet-európai piacokra.

Paller, Tamás (2018) Épületgépészetben használt különleges vegyipari termékek bevezetése a kelet-európai piacokra. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBL-18_04.pdf] PDF
KBL-18_04.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 9999

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban bemutatom a különleges vegyipari termékeket gyártó és forgalmazó Fernox üzletág sikeres kelet-európai piacra lépését. A helyi szinten kezdetben nem ismert brand az üzletág jó nemzetközi vevői kapcsolataira és hírnevére alapozva, a helyi piaci igé-nyeit szem előtt tartva, mára vezető piaci szereplővé vált. Az elmúlt majdnem 10 év alatt a Fernox piacépítő tevékenységének hatására a háztartási fűtésrendszerekben széles körben elterjedt a rendszerek meghibásodását csökkentő és energiahatékonyságát fenntartó adalé-kok használata. A Fernox élen jár az innovatív, nagyhatékonyságú iszapleválasztók kifej-lesztésében és alkalmazásuk elterjesztésében. Ebben a Fernox számára új termékcsoportban mára piacvezető pozíciót ért el valamint termékjellemzők tekintetében referenciaként szol-gál. Az üzletági stratégián alapuló termékportfólió-átalakítás jelentősen hozzájárult a Fernox termékek széleskörű piaci elterjedéséhez valamint a helyi értékesítés dinamikus nö-vekedéséhez. A magyarországi vezető piaci pozíció eléréséhez jelentős mértékben hozzájárult a központi erőforrások helyi viszonyokhoz történő sikeres adaptációja, valamint a problé-mamegoldáson és műszaki megközelítésű terméktámogatáson alapuló piacépítési stratégia. A helyi eredmények rámutatnak arra, hogy kisméretű piacokon gyorsabban, hatékonyab-ban és kisebb kockázatokkal lehet brand-et építeni és üzleti eredményeket elérni, mint nagy potenciállal kecsegtető, összetett és nagyméretű piacokon. A magyarországi eredmények jó példával szolgának arra, hogy különleges termékcsoportokban a hagyományos értékesítés központú üzletfejlesztési tevékenységnél mennyivel hatékonyabb a rugalmas, kapcsolati-marketing elemeket magába foglaló piacépítési megközelítés. Dolgozatomban bemutatom a fűtésrendszeri adalékok piaci pozícióját valamint a je-lenlegi állapothoz vezető utat. Elemzem a magyarországi versenyhelyzetet és a piacra ható erőket, megkeresem a Fernox piacfejlesztési tevékenységének sikeréhez vezető tényezőket. Felvázolom a várható piaci tendenciákat, valamint javaslatokat teszek a jövőbeni működés javítására. Bízom abban, hogy dolgozatom értékes olvasmány lesz az iparágat kevésbé ismerők számára, valamint általános tanulsággal szolgál különleges termékek piaci bevezetéséhez.

Magyar cím

Épületgépészetben használt különleges vegyipari termékek bevezetése a kelet-európai piacokra.

Angol cím

East European Market Introduction of Special Chemical Products Used in Building Engineering

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Executive MBA szakirányú továbbképzés (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Tóth, Ferenc
címzetes egyetemi tanár

Helyi kari azonosító

KBL-18/04

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Tamás Paller
Dátum: 13 Feb 2019 12:58
Utolsó módosítás: 20 Szep 2023 06:17
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4329

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet