A felelős kutyatartó fogyasztói magatartása

Imeli, Renáta (2018) A felelős kutyatartó fogyasztói magatartása. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KGN-18_01.pdf] PDF
KGN-18_01.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (668kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a kutyatartók csoportját, mint fogyasztói csoport vizsgáltam marketing szempontok alapján, hiszen a közelmúltban lassan, folyamatosan egy komplett iparág épült erre a fogyasztói rétegre. Megfigyelhető vásárlási magatartásuk, az azt befolyásoló tényezők, a döntési folyamatok, típusok, majd ezek elemzésével kaphatunk egy közelebbi képet erről a fogyasztói csoportról. A dolgozatom megírásához szekunder és primer adatgyűjtést is végeztem, tehát statisztikai adatokat csakúgy, mint újságcikkeket, valamint saját összeállítású kérdőívet, általam folytatott mélyinterjút és saját környezetemben végzett megfigyelést is felhasználtam, a csoport fogyasztói szokásainak lehető legjobb megismerése érdekében. A kutatási folyamat során célom a felelős kutyatartó fogyasztói magatartásának meghatározása a kutyatartók nagyobb csoportján belül. Mivel véleményem szerint nem csak természetes magatartása, hanem fogyasztói magatartása alapján is jól elkülöníthető egymástól egy átlagos kutyatartó a felelős kutyatartótól. A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők elemzésénél a társadalmi, illetve a pszichológiai jellemzőket fogom dolgozatomban közelebbről szemügyre venni. Ezen tényezők segítségével reményeim szerint jól láthatóvá válik a felelős és átlag kutyatartó fogyasztói magatartása közötti különbség. Az egyéni tényezők is hangsúlyos szerephez jutnak, ezért egyes tényezőket külön-külön is vizsgáltam, és elemeztem. Itt azok a tényezők váltak hangsúlyossá, amelyek kiemelkedő fontossággal bírnak a tudatos/felelős vásárlási folyamat során. A kérdőívem célja volt olyan kérdésekre választ kapni, amik segítenek nekem megérteni és elemezni a vizsgált fogyasztói csoport döntéseit. Gondos és felelős kutyatartóként aktuálisnak és érdekesnek találtam ezen témakör feltárását. Jómagamat is érdekelnek a felelős állattartással kapcsolatos információk. Kutatásommal elsősorban arra szerettem volna fényt deríteni, hogy a manapság valóban temérdek kutyatartó kellőkép felelősen gondoskodik-e háziállatáról. Ezen kérdéseim megválaszolásához, szükségem volt a mintámban szereplők fogyasztói szokásainak megismerésére, ez segített eljutnom oda, hogy megválaszoljam kutatásom fő kérdéseit. Így marketingkutatás segítségével állapítottam meg ugyanazt, ami a nagy nevű, elismert magyar etológus professzor Csányi Vilmos véleménye is, hogy a kutya felelős gazda kezei között nem „csak” egy háziállat, hanem egy igazi családtag, mindemelett persze lehet munkatárs, és tulajdonosa érdeklődési körének kifejezőeszköze is.

Angol cím

Consumer behavior of the responsible dog owner

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

x - ARCHIV KTK - gazdálkodási szak (kifutó osztatlan egyetemi képzés)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Katalin
egyetemi docens, PhD, Üzleti Tudományok Intézet

Helyi kari azonosító

KGN-18/01

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Renáta Imeli
Dátum: 15 Okt 2018 14:03
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 10:11
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4309

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet