WATERHOUSE, A GYÓGYÍTÓ VIZEK HÁZA

Sükösd, dr. Zita (2018) WATERHOUSE, A GYÓGYÍTÓ VIZEK HÁZA. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of FINAL VERSION DIPLOMA.pdf] PDF
FINAL VERSION DIPLOMA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 24 Április 2033

Download (859kB)

Absztrakt (kivonat)

Jelen diplomamunka alapját egy olyan felvetés hozta létre, mely szerint Magyarországon, ezen belül pedig Budapesten kevés olyan luxus színvonalú spa-wellness és rekreációs központ működik, mely a társadalom felsőosztályának igényeit maximálisan kielégítené. Erre, a dolgozat felvetése szerint kifejezett kereslet mutatkozna és ezzel egy igen jól jöve-delmező projektet lehetne elindítani Budapest egy meghatározott részén. A központ a már jól ismert spa-wellness szolgáltatásokon kívül hagyományos és alternatív egészségügyi szolgáltatásokat is nyújtana, melyre együttesen, Budapest területén még nincs példa. A diplomamunka célja egy olyan megvalósíthatósági tanulmány elkészítése, mely-nek keretein belül fel lehetne mérni a valós igényeket egy fent említett luxus rekreációs központ iránt, és el lehet készíteni a projekt üzleti tervét a kezdeti lépésektől egészen a tel-jes megvalósíthatóság szintjéig. Ezen belül, a költségek és bevételek számolásával, egy részletes pénzügyi tervet is kidolgozunk, mellyel fel tudjuk mérni a vállalkozás jövedel-mezőségét. A fent említett célkitűzések végett a dolgozat egy teljes megvalósíthatósági tanul-mány fő szempont rendszerei szerint épül fel, azaz tartalmaz ügyféligény felmérést és ver-senytársi összehasonlítást, melyek alapján meghatározzuk a vállalkozás stratégiai pozíci-onálást és a nyújtandó szolgáltatások portfolióját, majd elvégezzük a kiválasztott pozício-nálás SWOT elemzését. A marketing terv tartalmazza a célcsoportok pontos definiálását, illetve a kapcsolódó főbb kommunikációs üzeneteket és csatornák leírását. A pénzügyi terv egy 36 hónapos részletes bevétel és költségtervet vezet le, mely alapján megmutatjuk a vállalkozás jövedelmezőségét. Végezetül, az utolsó fejezet tartalmazza a projekt megva-lósítási tervét, a főbb feladatokkal és azok ütemezésével. A tanulmány elkészítése során mindvégig piaci adatokkal dolgozunk az ügyfél igény felmérés, a versenytársi elemzés, il-letve a pénzügyi modellezés során. Megállapításként elmondható, hogy a megvalósíthatósági tanulmány alapján egy, az általunk kitalált, luxus rekreációs központ létrehozására Budapest meghatározott terüle-tén igény mutatkozik és a vállalkozás a 3 éves periódus végére már visszatermelné a kez-deti befektetést és egyértelműen jövedelmezően működne.

Magyar cím

WATERHOUSE, A GYÓGYÍTÓ VIZEK HÁZA

Angol cím

WATERHOUSE, THE HOUSE OF HEALING WATERS

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Közgazdasági és Módszertani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Orvos-közgazdász szakirányú továbbképzés (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
László, Gábor
Általános és Hitel Finanszírozási Zrt. elnök-vezérigazgatója

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): dr Zita Sukosd
Dátum: 26 Máj 2018 14:31
Utolsó módosítás: 26 Máj 2018 14:31
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4294

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet