A felsőoktatási kapcsolatok szerepe az Audi Hungaria Zrt. toborzási stratégiájában

Szabó, Bernadett (2018) A felsőoktatási kapcsolatok szerepe az Audi Hungaria Zrt. toborzási stratégiájában. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBL-18_03.pdf] PDF
KBL-18_03.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: Május 2033

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témája a vállalati versenyképesség fenntartásához nélkülözhetetlen felsőfokú végzettségű munkaerő toborzási stratégiájának vizsgálata az Audi Hungaria Zrt.-nél. Ennek a célcsoportnak a megszólítása minden versenyelőnyre törekvő vállalat stratégiájában prioritásként szerepel. Diplomamunkámban az Audi Hungaria Zrt. azon felsőoktatási programjait vizsgálom meg, melyekkel a vállalat a kvalifikált munkaerő megszerzését célozza. A téma nem vizsgálható önmagában, ezért részletesen áttekintem azokat a külső környezeti tényezőket, amelyek a kvalifikált munkaerő toborzási stratégiájára hatnak napjainkban, úgy, mint a demográfiai helyzet, a munkaerőpiacon érzékelhető munkaerőhiány, illetve a felsőoktatás kihívásai. Az Audi Hungaria Zrt. a magyar munkaerőpiacon 25 éve van jelen és ezen időszak alatt szoros felsőoktatási kapcsolatokat épített ki, nem csupán a régióban, hanem országos szinten is. A vállalat számára stratégiai fontosságú a prémium minőség képviselete mind a termékek, mind a munkaerő szintjén, ezért kulcsfontosságú terület az emberi erőforrások minőségi kezelése és a kiemelkedő munkáltatói vonzerő biztosítása. Napjaink technológiai kihívásai, az ipar 4.0 fogalomkörébe tartozó digitalizáció, mesterséges intelligencia, önvezető autózás, valamint a fenntartható fejlődés biztosítása és ennek keretében az elektromotorok térnyerése mind komoly kihívások elé állítják az autóipar szereplőit. Ebben a versenyben csak a tehetséges munkaerő, a tudástőke, az innovációs képesség tud fenntartható versenyelőnyt jelenteni. Az Audi élen jár az innovatív együttműködések létrehozásában, az oktatás gyakorlatorientáltságának fejlesztésében. A vállalat felsőoktatási kapcsolatait a külső és belső környezeti tényezők figyelembevételével vizsgálom. Részletesen is bemutatom az olyan konkrét programokat, melyek kettős célt szolgálnak: a vállalat stratégiai utánpótlásának biztosítását és az oktatás színvonalának emelését, a gyakorlatközpontú oktatás elterjesztését. Az egyes programok hatékonyságát pedig statisztikákkal és egy vállalaton belül lekérdezett kérdőíves kutatással elemzem, amelybe 30 vezetőt és 50 munkatársat vontam be. Diplomamunkám zárásaként javaslatokat fogalmazok meg az Audi számára a felsőoktatási programok hatékonyságának növelésére.

Magyar cím

A felsőoktatási kapcsolatok szerepe az Audi Hungaria Zrt. toborzási stratégiájában

Angol cím

The importance of academic cooperations in the recruitment strategy of Audi Hungaria Zrt.

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Executive MBA szakirányú továbbképzés (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kópházi, Andrea
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KBL-18/03

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Bernadett Szabó
Dátum: 15 Okt 2018 14:02
Utolsó módosítás: 06 Már 2023 11:32
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4283

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet