A Bedő Albert Erdészeti Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium hatása Ásotthalom településfejlődésére

Andrési Réka, (2018) A Bedő Albert Erdészeti Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium hatása Ásotthalom településfejlődésére. Egyéb, Közgazdaságtudományi Kar.

[img] PDF
KNL-18_01.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2465Kb)

Absztrakt (kivonat)

A diplomadolgozatomban a Bedő Albert Erdészeti Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium hatását vizsgáltam Ásotthalom településfejlődésére. Ásotthalom nagyközség középfokú intézményének településalapító szerepét, a település lakosainak iskola történelmi ismeretét, a nagyközség és az iskola együttműködését segítő tanácsokat kutattam a település lakói és az iskola diákjai szemszögéből. Ásotthalmi lakosként fontosnak érzem, hogy a lakosok és a tanulók is elégedettek legyenek a másik féllel, és hogy ismerjék az iskola történelmét és ezzel a nagyközség történelmét is. A dolgozatban lévő eredményeket kérdőívek segítségével kaptam. Két fajta kérdés-sort állítottam össze. Külön készítettem az iskola diákjai számára, és külön az ásotthalmiak számára. Egy szorosabb együttműködéshez ugyanis mind a két fél véleményét fel kell mérni. A kérdőívet kitöltő ásotthalmi lakosok több mint fele ismeri az iskola településalapító szerepét. Sokan nincsenek teljesen tisztában az iskolában szerezhető szakképesítésekről. Az iskola diákjai jelentős forgalmat eredményeznek a helyi boltokban, de igényük lenne több programra, és délutáni diákmunka lehetőségekre is. Érdekes, hogy a település belterületének a szélén elhelyezkedő iskolában még sokan nem is jártak, így nyilvánvalóan nem ismerik az iskolai fejlesztéseket sem. Az utóbbi évtizedben több új szak is indult az iskolában, most már lehet itt is érettségit tenni, de a helyiek többsége még így sem íratná ide a gyermekét. Úgy gondolom, hogy még sokakban csak az erdészeti szakmunkásképzés maradt meg, és nem vették figyelembe a bővítéseket. Következtetésként mindenképpen fontosnak tartanám az iskola nyitását a település felé különböző programok, bemutatók szervezésével, valamint a múzeum látogatási lehetőséggel. A település számára is a tanácsom, hogy több hétköznap délutáni programmal tudnának kedvezni a diákok számára, ami esetleg a későbbi letelepedésükkor pozitív visszhangként fog bennük csengeni, így elképzelhető, hogy többen költöznének a településre a jövőben.

Magyar cím

A Bedő Albert Erdészeti Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium hatása Ásotthalom településfejlődésére

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Közgazdaságtudományi Kar

Tanszékcsoport/intézet

KTK - Üzleti Tudományok Intézet

Szak

KTK - Mérnök-közgazdász szakirányú továbbképzés (főiskolai) (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Fábián Attila, Dr. NEM RÉSZLETEZETTafabian@ktk.nyme.hu

Helyi kari azonosító

KNL-18/01

Mű típusa: Diplomadolgozat (Egyéb)
Felhasználói azonosító szám (ID): Andrési Réka
Dátum: 2018. Okt. 15. 13:45
Utolsó módosítás: 2018. Okt. 15. 13:45
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4195

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet