Varga, Imre (2018) A HAGYOMÁNYOS ÉS AZ ÚJ MÉDIA SZEREPE AZ EGÉSZSÉGÜGY KOMMUNIKÁCIÓJÁBAN. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
SZAKDOLGOZAT0507.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat első része az elméleti bevezető. Pszichológusok és szociológusok munkáinak felhasználásával igyekszik rálátást biztosítani a kommunikáció kutatás alapjaira. Végigmegy, a kommunikáció történet főbb állomásain miközben tudományos munkák eredményeit veszi számba annak érdekében, hogy az olvasó megértse a kialakult médiumok helyzetét és szerepét. Következő feladata a szakdolgozatnak a médium csoportok kategorizált bemutatása. A szakdolgozat a médium fajták rövid történeti összefoglalóját követően tárgyalja azok jelenét is. A hagyományos médiumok közül az audiovizuális alapokon működő média csoportot tárgyalja ki alaposabban. Az online médiumokra még több figyelmet szentel, és sokszor érvel velük. Kiemeli a közösségi média szerepét, amit a jelen kor egyik legerősebb társadalomformáló eszközének tart. A szakdolgozat második felében a korábban tárgyalt médium csoportok szerepét egészségügyi szemszögből mutatja meg a dolgozat írója. Olyan példákkal vezeti be a médiumok ismertetését, amikkel a lehető legautentikusabb módon tudja igazolni azok jelentőségét. A médiumok hatásait egy új paradigma ismertetésével köti össze. Viszonylag hosszabban foglalkozik az orvos-beteg kapcsolatokkal annak érdekében, hogy az új médiumok közül kiemelhesse a telefonos alkalmazások forradalmi kommunikációjának fontosságát. A szakdolgozat hosszabban taglalja az alkalmazások diverz tulajdonságait és lehetőségeit. Bemutat egy új életmentő alkalmazást, aminek a működési elve a strukturált és hatékony kommunikáció. Kiemelt fontossággal bír, hogy a magyar életmentő alkalmazást egy állami egészségügyi szolgáltató is használja, illetve támogatja. A szakdolgozat egy kérdőív segítségével bemutatja az egészségügyi alkalmazások ismertségét, továbbá felméri az emberek nyitottságát az irányukban. A kérdőív elemzését követően arra a megállapításra jut a szakdolgozat szerkesztője, hogy a média fogyasztási szokások elfognak mozdulni az online felületű médiumok mellett a mobil applikációk irányába is. Az egészségügyben szükség lesz ehhez az orvosi szakma nyitottságára, akár prevencióról akár gyógyításról van szó. Jelenleg a hagyományos és az új média együttes alkalmazása a leghatékonyabb módja annak, hogy a tömegeket elérhessük.
Magyar cím
A HAGYOMÁNYOS ÉS AZ ÚJ MÉDIA SZEREPE AZ EGÉSZSÉGÜGY KOMMUNIKÁCIÓJÁBAN
Angol cím
THE ROLE OF CONVENTIONAL AND NEW MEDIA IN COMMUNICATION OF HEALTH CARE
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Közgazdasági és Módszertani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Egészségügyi szóvivő és kommunikációs szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KSZ-18/09
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Imre Viktor Varga |
Dátum: | 26 Máj 2018 14:20 |
Utolsó módosítás: | 26 Máj 2018 14:20 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4184 |
Actions (login required)
Tétel nézet |