A helyi termék értékesítési rendszerek fejlesztésének hatása a turizmusra a Zala Termálvölgye térségben

Tóth, Eszter (2018) A helyi termék értékesítési rendszerek fejlesztésének hatása a turizmusra a Zala Termálvölgye térségben. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KNL-18_15.pdf] PDF
KNL-18_15.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A turizmus formái közül a falusi turizmus és a gasztroturizmus alkalmas arra, hogy mind a turisták, mind a helyi lakosok érdekeit és céljait szem előtt tartva járuljon hozzá a vidék fejlődéséhez. Napjainkban, a magyar gazdaságban, az Európai Unió gazdaságában és globálisan is előtérbe kerülnek a lokális gazdasági rendszerek, melyek legfontosabb alkotó elemei a helyi lakosok, valamint az általuk előállított termékek és szolgáltatások. Az egyre divatosabbá váló helyi termelői piacokon való vásárlás közösségi élmény, kellemes időtöltés, így egy-egy térség esetében említést érdemlő turisztikai vonzerőként is megjelennek. A termékek és szolgáltatások helyi piacon túlmutató kínálata válasz lehet egyes társadalmi problémák orvoslására ezekben a régiókban. Nagyon fontos a megfelelő értékesítési csatornák megválasztása, hogy ezek a termékek valóban a gazdasági rendszerek részévé válhassanak. Ennek egyik kiemelkedő példája a Zala Termálvölgye Térségében létrehozott Nyitott Porta hálózat. A szakdolgozatomban primer és szekunder adatgyűjtésre épülő kvantitatív kutatással, és SWOT analízis segítségével feltárásra és elemzésre kerültek a helyi termékek értékesítésének lehetséges csatornái. Vizsgáltam a helyi termékek értékesítésnek hatását a turizmusra. Feltérképeztem a Zala Termálvölgye térségében előállított helyi termékeket, illetve felmértem az egyes szereplők közötti együttműködést. Igyekeztem javaslatot tenni és rámutatni arra, hogy milyen fejlesztéseket tehetne a térség, hogy a helyi termékek és a turizmus közötti kapcsolatot javítsa. A szakdolgozat megírása után arra következtetésre jutottam, hogy a térségben előállított helyi termékek lehetővé teszik a piaci versenyképességet a már kereskedelmi forgalomban lévő, hasonló termékek mellett. A rövid ellátási láncok e formájának növekvő népszerűsége nem csak újabb termelői piacokat hoz létre, hanem újabb lehetőségeket kínál arra, hogy vizsgálni lehessen a sikeresség feltételeit.

Magyar cím

A helyi termék értékesítési rendszerek fejlesztésének hatása a turizmusra a Zala Termálvölgye térségben

Angol cím

The effect of the development of the local marketing systems on the tourism in Zala Thermal Valley region

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Mérnök-közgazdász szakirányú továbbképzés (főiskolai) (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Egyed, Krisztián
NEM RÉSZLETEZETT

Helyi kari azonosító

KNL-18/15

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Eszter Tóth
Dátum: 15 Okt 2018 13:43
Utolsó módosítás: 27 Feb 2023 10:13
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4163

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet