Nagy, Gabriella (2017) Az informatikai stratégia és az üzleti stratégia viszonya, illeszkedésük kérdései (a vállalati gyakorlatban). MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KMAL-17_52.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A válság nehéz évei után a magyar bankszektor fordulóponthoz érkezett, ha lassan is de a fejlődés útjára lépett. Milyen kihívások és milyen követelményeknek kell megfelelniük? A dolgozatom megírásában egy Kereskedelmi bank Informatikai stratégiáját mutatom be, mely szektor, fontos szegmense a magyar gazdaságnak. A gazdasági környezet változásai, a tudomány és a technológiai fejlődése, lehetővé tették, hogy a pénzügyi intézményekben minőségi változások menjenek végbe. A kereskedelmi bankok alapvető célja, az ügyfél igények kielégítése profit célok elérése mellett. Ahhoz, hogy ezek a célok teljesüljenek, kikényszerítik a piaci szereplőktől a jobb stratégiai hozáállást, a hatékonyabb és versenyké-pesebb fellépést a piacon. Hogyan tudunk tartós versenyelőnyt biztosító stratégiát kidolgozni és megvalósítani? Dolgozatomban erre próbálok választ keresni. Az első részben igyekeztem a stratégia kialakulását, különböző típusait, a folyamat szereplőit és módszereit bemutatni. Fontosnak tartom az ezzel kapcsolatos informatikai és a hozzá kapcsolodó üzleti stratégia szakirodalmát is áttekinteni, a teljeség végett. Ennél a szektornál kritikus fontosságú az elvárásoknak megfelelően üzemelő platformrendszerek és ezért a biztonságról is ejtek pár szót. A bankok stratégiájuk kialakításánál különböző elemzési módszereket használnak a versenytársak elemzésére, illetve környezetük megismerésére, amire szükség is van, hogy hatékonyabban működjenek. A pénzügyi szektor szereplői számára a jogszabályok, illetve a felügyeleti ajánlások határozzák meg az informatikai környezetet. Az ide vonatkozó jogszabályi háttérrel könyebb megérteni miért olyan konzervatívak a bankok. A FinTech cégek megjelenése a piacon, különbözőképpen fogja befolyásolni a pénzügyi szektort, komoly kihívás elé állítva az ott jelenlévőket, ugyanakkor innovációs hatásai felgyorsítják a digitális technológia fejlődését. A Magyar piacon 2018. év januárjától kötelezően beveze-tésre kerül az azonnali fizetési szolgáltatások nyújtása (PSD2), amivel egy modern digitális világ veszi kezdetét a pénzügyi szolgáltatások előtt. A bankoknak fel kell készülniük a nyitásra és úgy átalakítani a rendszereiket, hogy megtartsák ügyfeleiket és ugyanakkor éljenek az új piaci lehetőségekkel. Ezek a változások az IT stratégia jelentőségét, fontoságát, még jobban kiemelik.
Magyar cím
Az informatikai stratégia és az üzleti stratégia viszonya, illeszkedésük kérdései (a vállalati gyakorlatban)
Angol cím
The relationship of the information technology strategy and the business strategy, their questions of aligment (in corporate practice)
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Vezetés és szervezés mesterszak (MA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KMAL-17/52
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Gabriella Nagy |
Dátum: | 17 Máj 2018 13:07 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 10:39 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/3745 |
Actions (login required)
Tétel nézet |