Marketingstratégiák az oktatásban

Orbán, Dóra (2017) Marketingstratégiák az oktatásban. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of szakdolgozat_Orban_Dora_2017.pdf] PDF
szakdolgozat_Orban_Dora_2017.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2032

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

MARKETING STRATÉGIÁK AZ OKTATÁSBAN Marketing strategies in education A szakdolgozatom témája a marketing szerepe az oktatásban. Ezt pedig a Szombathelyi Műszaki Szakképzési Centrum III. Béla Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája (SZMSZC III. Béla) marketingstratégiájának példáján keresztül mutatom be. A Szombathelyi Műszaki Szakképzési Centrum III. Béla Szakgimnáziuma és Szak-középiskolája Szentgotthárdon, az ország legnyugatibb városában található. A régiójában komoly problémák adódnak a „gyermekhiányból”, mivel egyre kevesebb az iskolákba je-lentkező tanulók száma. Az oktatási intézmények küzdenek a fennmaradásukért. A szóban forgó intézmény szervezeti felépítése hierarchikus, a Centrum élén áll egy főigazgató és az ő két helyettese, alattuk pedig a tagintézmények igazgatói a helyetteseik-kel. A jelenlegi képzési palettán többnyire megtalálhatók a piacvezető szakmák a vendég-látás, az informatika és automatika területén is. A nappali oktatás mellett a felnőtt oktatás-ban is megtalálható a szakmák többsége. A különböző vállalatok, partneriskolák, a városvezetés és a különféle pályázati part-nerek az intézménnyel együttműködve teszik lehetővé a diákok számára a minél magasabb fokú szakmai ismeret- és tudásanyag megszerzését. Az oktatás területén is megjelenik a piacközpontúság, a fogyasztóorientáció, a nyere-ség és a koordinált marketing. A szolgáltatásmarketing az általános marketingen túl további 3P-t foglal magában: az embert, a folyamatot és a fizikai megjelenést. A III. Béla iskolának jelenleg nincs konkrét marketingstratégiája. Hiány van a pénz-ügyi erőforrásból és a humán erőforrásból is, ezek komoly problémát jelentenek a marke-ting területén. Bár a vezetés igyekszik így is minden tőle telhetőt megtenni, mégsem elsöp-rő a siker. A problémák konkretizálhatók a jelenlegi környezet, a tanulólétszám – amely folya-matosan csökkenő tendenciát mutat – vizsgálatával, és az intézmény SWOT-elemzésével. Komoly lehetőség rejlik az iskola tárgyi felszereltségében, a dolgozók szakmai nap-rakészségében és a földrajzi fekvésben. Egy új honlap és a folyamatos reklám segítségével, valamint a nyílt napok átalakítá-sával és a konkurens iskolákkal szembeni előnyök kihasználásával jelentős tanulólétszámra tehet szert a későbbiekben az intézmény.

Magyar cím

Marketing stratégiák az oktatásban

Angol cím

Marketing strategies in education

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Nemzetközi gazdálkodás alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Németh, Nikoletta
adjunktus

Helyi kari azonosító

KBAN-17/42

Mű típusa: Diplomadolgozat (BA/BSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Dóra Orbán
Dátum: 08 Nov 2017 09:43
Utolsó módosítás: 21 Máj 2020 15:15
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/3615

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet