Mármarosi, Etelka (2015) Gemencre fel! Erdei kalauz családoknak a Gemenci erdő Molnárka tanösvényéhez. BA/BSc, Erdőmérnöki Kar.
PDF
Mármarosi Etelka szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A munkáltató típusú terepbejárásra ösztönző „Gemencre fel” című családi kalauz összeállításával elsődleges célom az volt, hogy óvodás- és kisiskolás korú gyermekek számára összeállítsak egy olyan játékos feladatsort, amelyek segítségével közelebb hozhatom a mindig információra éhes kis közönséget Gemenc természeti kincsekben különösen gazdag élővilágához. Kifejezetten figyeltem arra, hogy a feladatok megoldása közös, kooperatív munkára ösztönözze a kirándulókat, erősítve ezzel az együttműködést, az összhang megteremtésének feltételeit, a nevelésre közvetlenül ható és gyakran mindenhatónak tekinthető példamutató magatartás fontosságát. A tanösvény füzet módszertani háttere a Nemzeti Alaptantervhez igazodóan, annak alapelveit követve kerültek kialakításra, de sajátos, egyedi környezetben megvalósítható tartalmat közöl. A feladatok differenciáltságát a különböző, változatos megoldási folyamatokon kívül külön választottam óvodás- és kisiskolás korú gyermekek számára, a sajátos pszichikai fejlettségi szinteket figyelembe véve. Igyekeztem törekedni arra, hogy a családi kalauz feladatai folyamatosan a gyermeket közvetlenül körülvevő környezet alapos vizsgálatára ösztönözze, ezzel segítve egy komplexebb látásmód kialakítását. A tanösvény füzet feladatainak teljes grafikai megvalósítása, füzetbe szerkesztése a közeljövőben várhatóan megtörténik, dolgozatomban a feladatokhoz szükséges minimális grafikai elemek megjelenítésére volt lehetőségem. Tervem, hogy a tanösvény füzet tematikus sorozattá fejlődjön, évszakokhoz, illetve élőhelyekhez, különböző túraútvonalakhoz igazodóan, differenciált tartalmat adva a kirándulóknak. A téma aktualitását dolgozatomban igazolni kívántam a Gemenc Zrt. Pörbölyi Ökoturisztikai Központjában igényként felmerülő fejlesztési kívánalmakkal, illetve a mindennapjainkban fokozottan jelen lévő tudományos színtereken megfogalmazott problémakör egyik gyakran felmerülő kérdésével, a fenntarthatóságra nevelés problematikájával. Bízom abban, hogy a gemenci erdő változatos és nem mindennapi természeti környezetének alaposabb megismerése a tanösvény füzet feladatain keresztül felhívja a figyelmet többek között arra is, hogy eldologiasult világunkban elengedhetetlenül fontos a generációk közötti közös munka, az értékadó és egyben értékteremtő magatartás, mellyel nemcsak jelenünk, hanem környezetünk megóvása, értékeinek megőrzése elvitathatatlanul az egyik legfontosabb cél.
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV EMK - Erdővagyon-gazdálkodási és Vidékfejlesztési Intézet (megszűnt: 2020. dec. 31.)
Szak
NEM RÉSZLETEZETT
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Krisztián Fekete |
Dátum: | 18 Jún 2015 15:16 |
Utolsó módosítás: | 02 Már 2023 07:54 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/341 |
Actions (login required)
Tétel nézet |