Innovációs projektek a Marmorit Kft. életében

Kóczán Dóra, (2017) Innovációs projektek a Marmorit Kft. életében. Other, Faculty of Economics.

[img] PDF
KFON-17_31.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1253Kb)

Abstract

Záródolgozatom fő célja az innováció és innovációs projektek voltak, amit a Marmorit Öntöttmárványgyártó Kft. működésén keresztül mutatok be. Szakmai gyakorlatom során betekintést nyerhettem a cég működésébe, felépítésébe. A cég egy leányvállalat, ami azt jelenti, hogy az anyavállalat is fontos szempont volt a részemről. A cég régóta vezető pozíciót tölt be a piacon, ezért is szerettem volna az innovációkat ezen a cégen keresztül bemutatni. Karöltve azzal, hogy a hazai vállalatok, főleg a Sopron és környékén elhelyezkedők, hogyan, miként, mennyiszer végeznek innovációs tevékenységet, valamint, hogy ezt pályázatok során vagy önerőből teszik meg. A kapott válaszokból pedig következtetni tudtam, hogy mi állhat a válaszok hátterében. Kutatásomat két módszertan segítségével végeztem, melyek mind külső és belső képet is adtak a választott témában. Ebből nagyon sok pozitív és negatív következtetést is le tudtam vonni. A legfontosabb megállapítás, hogy hazai vállalatok közül kevesen vannak azok, akik valódi ötleteket dobnak a piacra. Akik ténylegesen új innovációt mutatnak a fogyasztóknak. Munkám során azt is tapasztaltam, hogy bár, mint említettem ez a szám elhanyagolhatóan kevés, azonban a folyamatos fejlődni vágyás, a jó ötletek és kreativitás számos olyan vállalatnál megtalálható, akik ezeket nem tudják megvalósítani. Sokszor önerőből nem megy nekik és inkább várnak addig, amíg el nem jön az az idő, amikor már önállóan is kivitelezni tudják. Ahelyett, hogy valamilyen támogatást, esetünkben pályázatot vegyenek igénybe. Az egyik ok, hogy a hazai vállalatok félnek a pályázati kötelezettségektől, attól, hogy ezeket nem tudják majd betartani. A másik ok pedig az, hogy sokszor a hazai vállalatok nem is tudják a lehetőségeiket ezzel kapcsolatban. A Marmorit Kft. ezzel szemben nagy előnyben van a piacon, hiszen az anyavállalat adta lehetőségeivel ez a cég ismeri az előnyeit és korlátait egyaránt. Véleményem szerint, a hazai vállalatoknak több figyelmet kell fektetni az innovációra, figyelve a piac igényeit és saját lehetőségeiket egyaránt. Folyamatosan elemezni a piacot és a környezetet. Elfogadóbbá válni a pályázatok iránt, részletesen utánuk nézni, tanácsot kérni szakemberektől. A pályázatok nagy segítségeket és lehetőségeket hordoznak magukban és ezt a hazai vállalatoknak is észre kell venniük. Ezt pedig a nyitott gondolkodás és a folyamatos fejlődésre való hajlam hozhatja meg.

Hungarian Title

Innovácós projektek a Marmorit Kft. életében

English Title

Innovation projects in the life of Marmorit Kft.

Institution

University of West Hungary

Faculty

Faculty of Economics

Institute/Establishment/Department

Faculty of Economics - Institution for Business Studies

Specialization

KTK - Gazdálkodási és menedzsment felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Supervisor(s)

Témavezető nevegrading, academic degree, institutionEmail
Juhász Lajos, Dr. egyetemi docens, intézetigazgatójuhasz.lajos@uni-sopron.hu

Local id

KFON-17/31

Item Type: Záródolgozat - Final Essay
Depositing User: Kóczán Dóra
Date Deposited: 2017. Oct. 19. 10:01
Last Modified: 2017. Oct. 19. 10:01
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2973

Actions (login required)

View Item View Item