Generációk toborzása, megtartása

Szotlár, Judit (2017) Generációk toborzása, megtartása. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KMAL-17_43.pdf] PDF
KMAL-17_43.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 31 December 2032

Download (657kB)

Absztrakt (kivonat)

Újságok, HR-es konferenciák, fórumok és internetes cikkek egyik legfelkapottabb témája, hogy a munkáltatók küzdenek a fiatal tehetségek bevonzásával és megtartásával. Ennek a jelenségnek a megértése és megvizsgálása indokolja a dolgozatom témaválasztását. A dolgozatomban célul tűztem ki, hogy megvizsgáljam mik azok a társadalmi hatások, amik előidézték a munkáltatók által érzékelt nehézségeket. Ehhez első sorban az információs társadalmat vizsgáltam meg, majd a fogyasztói társadalmat és ennek hatását a jelen kor emberére. Ezután a társadalomra ható további trendeket vizsgáltam meg, többek között a munkaerőpiac változására ható tényezőket. Ezek a tényezők közösen formálják a legfiatalabb generációk fejlődését, így ezen témák megértése nélkülözhetetlen a generációs téma elemzéséhez. A társadalmat alakító hatások után következő célkitűzésem a generáció fogalmának tisztázása, illetve a ma élő aktív generációk bemutatása. A generációk bemutatásánál célom az őket érő történelmi hatások tisztázása, illetve főbb jellemvonások megértése. Továbbá preferált karrier utak, munkához való viszony, technológiához való viszony megértése. Ezután dolgozatom következő célkitűzése egy gyakorlati példa bemutatása a generációk bevonzására és megtartására az Opel Szentgotthárd Kft. példáján keresztül. Célom megismertetni, hogy mi tette indokolttá, hogy foglalkozzanak a generációk kérdéskörével, illetve milyen lépéseket tettek a generációk elkötelezésére. Itt a 2016-os évben indított workshop sorozatot és az abból levont eredményeket, következtetéseket mutatom be. Illetve a vezetői workshop visszamérését szolgáló kérdőíves felmérésem kutatási eredményeit ismertetem. Az Opel Szentgotthárd gyakorlati példája után pedig következő célkitűzésem, hogy megismertessem, hogy milyen módszerekkel tudják a vállalatok bevonzani az új munkavállalókat. Itt kitérek a social media felületekre, gamificationre. Ezután a munkáltatói arculatépítés szerepét mutatom be a munkavállalók bevonzása és elkötelezetté tétele kapcsán. Toborzást követően a fiatal generációk megtartására teszek javaslatot. Először bemutatom, hogy mik azok a tevékenységek (tréning, rotációs program, mentoring, vezetői elvárás), amik segítenek kifejezetten a legifjabbak megtartásában. Ezután pedig a generációk együttműködését és megtartásának bemutatására mutatok be javaslatokat. Ilyen például a vegyes projekt team, választható juttatási csomag, mentoring, közös rendezvények. Ezután pedig az összes munkavállalót motiváló, elkötelezetté tevő eszközöket mutatok be. Itt kitérek a belső motivációra, konstruktív kultúrára, munka-magánélet egyensúlyára, kétirányú kommunikációra, elismerések szerepére, karrier utakra, elkötelezettség és hangulat mérésre és a vezető szerepére

Magyar cím

Generációk toborzása, megtartása

Angol cím

The recruitment and retention of generations

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Vezetés és szervezés mesterszak (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kópházi, Andrea
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KMAL-17/43

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Judit Szotlár
Dátum: 19 Okt 2017 10:00
Utolsó módosítás: 06 Már 2023 11:38
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2958

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet