Őri, Dávid (2017) A rendezvényszervezés elméleti és gyakorlati megközelítése - Tapasztalatok egy büki és egy sárvári szállodából. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KFON-1764.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A záródolgozatom értékesítés és rendezvényszervezés témáját dolgozza fel. A gyakorlati idő alatt, melyet a Greenfield Hotel Golf & Spa-ban Bükön és a Danubius Health Spa Resortban Sárváron töltöttem, beleláthattam azoknak a dolgoknak a gyakorlatban való működésére, melyeket eddig csak a tanórákon hallottam elméletben. Felismertem, hogy mind a két ágazat nagyon összetett, nagy a verseny a konkurenciákkal, magasak az elvárások és számos dologra kell odafigyelni. Az alapkérdések a következők voltak, hogyan lehet sikeresen értékesíteni a szálloda szobáit és a szolgáltatásait, mivel tudunk többet nyújtani a konkurenciáknál a vendégeknek, hogy minket válasszanak? Miként tegyük a szállodát vonzóvá kisebb, illetve nagyobb rendezvények részére? A hotelben töltött idő minden vendégnek kellemes élmény legyen, a cél, elérni, hogyha már minket választottak, akkor visszatérő vendégek legyenek. A dolgozatomban kitértem még a gyógyhelyek fontosságára, ugyanis a témám feldolgozásában szereplő mindkét szállodának otthont adó város gyógyhellyé lett nyilvánítva és mind két hely életében nagyon fontos szerepet játszik a gyógyvíz. Ennek köszönhetően és természetesen a határ közelségének is, rendkívül sok a külföldi vendég. Bár véleményem szerint túl sok figyelmet fordítanak Bük és Sárvár esetében is a gyógyvízre és a gyógyturizmusra, így a turizmus többi ágát nem eléggé fejlesztik, elhanyagolják. Ez meg figyelhető abból is, hogy mindkét hotel esetében a vendégek kiadós részét az idős, nyugdíjas korosztály teszi ki, akik a gyógyvíz és a gyógyulás miatt érkeznek. A családok száma alacsonyabb számban van jelen, fiatalok és baráti társaságok szinte egyáltalán nincsenek. A módszer, melyet a gyógy- és wellness turizmus értékesítésére használnak, rendkívül jól működik, de véleményem szerint ki lehetne dolgozni egy tervet a fiatalabb korosztály és családok vendégforgalmának megmozgatására is. A rendezvények szervezése, lebonyolítása jól működik, problémát szerintem az jelent, hogy a turizmus e fajtájára csak időszakosan érkeznek vendégek, nem folytonos a kihasználtság. Bük esetében például a golfpályára csak nyár elejétől ősz közepéig érkeznek vendégek. A konferenciatermeknél véleményem szerint nagy gond a természetes megvilágítás hiánya és a néhol már elhasználódott berendezések. A néhány kisebb probléma ellenére két jól működő hotelről beszélünk, melyek jól kihasználják adottságaikat és természetesen az is elmondható, hogy a turizmus húzó ágazat hazánkban és a Nyugat-Dunántúli régióban.
Magyar cím
A rendezvényszervezés elméleti és gyakorlati megközelítése - Tapasztalatok egy büki és egy sárvári szállodából
Angol cím
The academic and practical approach of event organizing - observations from a hotel in Bük and from a hotel in Sárvár
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Turizmus–vendéglátás felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KFON-17/64
Mű típusa: | Záródolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dávid Őri |
Dátum: | 23 Máj 2017 08:45 |
Utolsó módosítás: | 03 Már 2023 09:17 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2953 |
Actions (login required)
Tétel nézet |