A Sárvári COOP által forgalmazott saját márkás termékek megítélése a piacon

Virág Cintia, (2017) A Sárvári COOP által forgalmazott saját márkás termékek megítélése a piacon. Other, Közgazdaságtudományi Kar.

[img] PDF
KFON-17_59.pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2087Kb)

Abstract

Záródolgozatom célja elsősorban az, hogy felmérjem a fogyasztók véleményét arról, hogy milyen gyakorisággal, miért és miért nem választják a COOP saját márkás termékeit. Valamint foglalkoztat az, hogy a vásárlók mennyire elégedettek a választékkal, a COOP termékek árával, minőségével a többi élelmiszerüzlet termékkínálatához képest. Véleményem szerint sok tévhit él az emberekben azzal kapcsolatban, hogy egy saját márkás termék kevésbé jó minőségű, mint egy drágább, vezető márkás társa. Záródolgozatom első részében bemutatom a COOP Kft. egészét, majd ezt szűkítve a Sár-vári COOP Kft-re. Ugyanis a COOP saját márkás termékei mellett kívánom még bemutat-ni a COOP üzletláncot, annak történetét, üzletpolitikáját, marketingét, valamint a közösségi életben betöltött szerepét. Záródolgozatom második részében ismertetem, mit jelent a márka, mekkora befolyása lehet a fogyasztókra, és mit jelenthet a márka szó egy márkahű vásárlónak. Valamint említést teszek a saját márkáról és a saját márkás termékekről is. Ahhoz, hogy felmérjem a fogyasztók vásárlási szokásait, hogy milyen gyakorisággal vásárolnak valamely COOP üzletben, egy kérdőíves kutatást végeztem. Ennek köszönhetően arra is választ kaptam, milyen mértékű a saját márkás termékek elfogadottsága a fogyasztók körében. A kérdőíves kutatás során bebizonyosodott számomra, hogy a COOP saját márkás termékei az idősebb korosztály számára jobban elfogadottabb. A COOP termékek árával és minőségével összességében elégedettek a fogyasztók, azonban a saját márkás termékekeit mégis kevesebben vásárolják. Valamint beigazolódott, hogy a COOP a jó szomszéd, hiszen sokan a közelsége miatt választják üzleteit. Úgy gondolom, hogy a fogyasztókkal elsősorban meg kell ismertetni a saját márkát, vala-mint közölni velük, hogy egy saját márkás termék megvásárlásával is kaphatunk egy na-gyon jó, minőségi és színvonalas terméket.

Magyar cím

A Sárvári COOP által forgalmazott saját márkás termékek megítélése a piacon

Angol cím

Judgment of self-branded products marketed by COOP store at Sárvár

Institution

Nyugat-magyarországi Egyetem

Faculty

Közgazdaságtudományi Kar

Tanszékcsoport/intézet

KTK - Üzleti Tudományok Intézet

Specialization

KTK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Némethné Tömő Zsuzsanna, Dr. egyetemi docensntzsuzsa@ktk.nyme.hu

Local id

KFON-17/59

Item Type: Záródolgozat
Depositing User: Virág Virág Cintia
Date Deposited: 2017. Oct. 19. 09:58
Last Modified: 2017. Oct. 19. 09:58
URI: http://diploma.nyme.hu/id/eprint/2945

Actions (login required)

View Item View Item