A Sárvári COOP által forgalmazott saját márkás termékek megítélése a piacon

Virág, Cintia (2017) A Sárvári COOP által forgalmazott saját márkás termékek megítélése a piacon. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KFON-17_59.pdf.pdf] PDF
KFON-17_59.pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom célja elsősorban az, hogy felmérjem a fogyasztók véleményét arról, hogy milyen gyakorisággal, miért és miért nem választják a COOP saját márkás termékeit. Valamint foglalkoztat az, hogy a vásárlók mennyire elégedettek a választékkal, a COOP termékek árával, minőségével a többi élelmiszerüzlet termékkínálatához képest. Véleményem szerint sok tévhit él az emberekben azzal kapcsolatban, hogy egy saját márkás termék kevésbé jó minőségű, mint egy drágább, vezető márkás társa. Záródolgozatom első részében bemutatom a COOP Kft. egészét, majd ezt szűkítve a Sár-vári COOP Kft-re. Ugyanis a COOP saját márkás termékei mellett kívánom még bemutat-ni a COOP üzletláncot, annak történetét, üzletpolitikáját, marketingét, valamint a közösségi életben betöltött szerepét. Záródolgozatom második részében ismertetem, mit jelent a márka, mekkora befolyása lehet a fogyasztókra, és mit jelenthet a márka szó egy márkahű vásárlónak. Valamint említést teszek a saját márkáról és a saját márkás termékekről is. Ahhoz, hogy felmérjem a fogyasztók vásárlási szokásait, hogy milyen gyakorisággal vásárolnak valamely COOP üzletben, egy kérdőíves kutatást végeztem. Ennek köszönhetően arra is választ kaptam, milyen mértékű a saját márkás termékek elfogadottsága a fogyasztók körében. A kérdőíves kutatás során bebizonyosodott számomra, hogy a COOP saját márkás termékei az idősebb korosztály számára jobban elfogadottabb. A COOP termékek árával és minőségével összességében elégedettek a fogyasztók, azonban a saját márkás termékekeit mégis kevesebben vásárolják. Valamint beigazolódott, hogy a COOP a jó szomszéd, hiszen sokan a közelsége miatt választják üzleteit. Úgy gondolom, hogy a fogyasztókkal elsősorban meg kell ismertetni a saját márkát, vala-mint közölni velük, hogy egy saját márkás termék megvásárlásával is kaphatunk egy na-gyon jó, minőségi és színvonalas terméket.

Magyar cím

A Sárvári COOP által forgalmazott saját márkás termékek megítélése a piacon

Angol cím

Judgment of self-branded products marketed by COOP store at Sárvár

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Némethné Tömő, Zsuzsanna
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KFON-17/59

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Virág Cintia Virág
Dátum: 19 Okt 2017 09:58
Utolsó módosítás: 14 Szep 2023 09:20
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2945

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet