A fertődi Esterházy-kastély faegyedeinek vizsgálata, és javaslattétel az allék kezelésére

Hencz Tamás, (2017) A fertődi Esterházy-kastély faegyedeinek vizsgálata, és javaslattétel az allék kezelésére. Other, Erdőmérnöki Kar.

[img] PDF
Hencz Tamás A fertődi Esterházy-kastély faegyedeinek vizsgálata, és javaslattétel az allék kezelésére.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (6Mb)

Abstract

Talán az ország egyik legszebb kastélya a fertődi Esterházy-kastély. Ehhez tartozó Lés-erdő alléin 2012-ben történt már egy akusztikus tomográfiai vizsgálat. Ezen vizsgálat után uniós forrásokból megtörtént a kastélyhoz tartozó Lés-erdő rekonstrukciója. Ez az állapot fenntartható egy ideig, de megfelelő kezelés és észszerű parkgondozás nélkül elenyészik, mint ahogy a kastélypark korábbi történelmében már előfordult. A KEOP második ütemében végzett akusztikus fa tomográfos vizsgálatokat a még meglévő faegyedeken megismételtem és a kapott adatokat összehasonlítom az öt évvel ezelőtt mért adatokkal. Ezen eredmények alapján megállapítottam az allék fáinak egészségi állapotromlásának, a mértékét és az ütemét, továbbá jellemeztem az allék jelenlegi állapotát. Leírtam az eddig történt kezelések mikéntjét és indokaltam, hogy miért voltak megfelelőek vagy nem megfelelőek. Ezenkívül javaslatot tettem az allék jövőbeli kezelésére.

Magyar cím

A fertődi Esterházy-kastély faegyedeinek vizsgálata, és javaslattétel az allék kezelésére

Angol cím

Health examination of trees in the park of Esterházy Castle in Fertőd

Institution

Nyugat-magyarországi Egyetem

Faculty

Erdőmérnöki Kar

Tanszékcsoport/intézet

EMK - Erdőművelési és Erdővédelmi Intézet

Specialization

UNSPECIFIED

Témavezető(k)

Témavezető neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Tuba Katalin, Dr. Egyetemi adjunktusUNSPECIFIED

Local id

OMOTSU

Item Type: Thesis (Other)
Depositing User: Hencz Tamás
Date Deposited: 2017. May. 29. 12:27
Last Modified: 2017. May. 29. 12:27
URI: http://diploma.nyme.hu/id/eprint/2687

Actions (login required)

View Item View Item