Kárász, Anna (2016) A Sopron Régió nemzetközi turisztikai desztinációvá válásához szükséges marketingtevékenységek. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KMAL-17_22.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Abstract
Diplomamunkám célja, hogy elemezzem a Sopron Régióban jelenleg alkalmazott marketingtevékenységeket, ezek fejlesztési irányvonalait, a nemzetközi turisztikai desztinációvá válásához szükséges marketingeszközöket, továbbá, hogy az eredményeim alapján konkrét javaslatokat fogalmazzak meg a térség turisztikai marketingjének fejlesztésére. Célom, hogy rávilágítsak, a desztináció területe a hazai turisták mellett a külföldi vendégek számára is jelentős vonzerőkkel rendelkezik, melyek megfelelő marketingtevékenységekkel ötvözve elősegíthetnék a nemzetközi fogadóterületté válást. Témaválasztásom indoka, hogy helyi lakosként, illetve a turisztikai szektorhoz is kötődő hallgatóként szeretnék hozzájárulni tudományos munkámmal a Sopron Régió turisztikai marketingjében lévő potenciál kiaknázásához. Sopron és a Fertő-táj turizmusa a folyamatban lévő beruházási pályázatok révén dinamikusan fejlődik, továbbá a gazdasági-társadalmi-politikai viszonyok, a fogyasztói és utazási szokások folyamatos átalakulásának hatására a turizmus tradicionálisnak tekinthető célterületei áthelyeződnek. Azért, hogy a témáról pontosabb képet adhassak, a szekunder források feldolgozása és kritikai ütköztetése mellett primer kutatásokat is végeztem, melyek során hét turisztikai szakemberrel készítettem mélyinterjút, illetve a térségbe érkező külföldi vendégek (n=282) kérdőíves megkérdezését is megvalósítottam. Kutatásom eredményeképpen elmondható, hogy a jelenleg alkalmazott marketing-tevékenységek nem elegendőek a régió nemzetközi szintre emeléséhez, ehhez termékfejlesztésekre, az online marketing arányának emelésére és további marketingeszközök bevonására is szükség van. További fontos fejlesztési javaslatom a Soproni TDM szervezeti átalakítása, egy marketingcsoport kialakítása, illetve egy, a térség turisztikai szervezeteinek munkáját, üzenetét, arculatát összefogó és összehangoló, egységes desztinációs marketingterv kidolgozása.
Hungarian Title
A Sopron Régió nemzetközi turisztikai desztinációvá válásához szükséges marketingtevékenységek
English Title
The Marketing Activities Required to Turn the Sopron Region into an International Tourist Destination
Institution
University of West Hungary
Faculty
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Institute/Establishment/Department
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Specialization
LKK - Vezetés és szervezés mesterszak (MA)
Supervisor(s)
Local id
KMAL-17/22
Item Type: | Diploma thesis (MA/MSc) |
---|---|
Depositing User: | Anna Kárász |
Date Deposited: | 06 Mar 2017 09:43 |
Last Modified: | 14 Sep 2023 10:28 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2564 |
Actions (login required)
View Item |