A Sopron Régió nemzetközi turisztikai desztinációvá válásához szükséges marketingtevékenységek

Kárász, Anna (2016) A Sopron Régió nemzetközi turisztikai desztinációvá válásához szükséges marketingtevékenységek. MA/MSc, Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics).

[thumbnail of KMAL-17_22.pdf] PDF
KMAL-17_22.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Abstract

Diplomamunkám célja, hogy elemezzem a Sopron Régióban jelenleg alkalmazott marketingtevékenységeket, ezek fejlesztési irányvonalait, a nemzetközi turisztikai desztinációvá válásához szükséges marketingeszközöket, továbbá, hogy az eredményeim alapján konkrét javaslatokat fogalmazzak meg a térség turisztikai marketingjének fejlesztésére. Célom, hogy rávilágítsak, a desztináció területe a hazai turisták mellett a külföldi vendégek számára is jelentős vonzerőkkel rendelkezik, melyek megfelelő marketingtevékenységekkel ötvözve elősegíthetnék a nemzetközi fogadóterületté válást. Témaválasztásom indoka, hogy helyi lakosként, illetve a turisztikai szektorhoz is kötődő hallgatóként szeretnék hozzájárulni tudományos munkámmal a Sopron Régió turisztikai marketingjében lévő potenciál kiaknázásához. Sopron és a Fertő-táj turizmusa a folyamatban lévő beruházási pályázatok révén dinamikusan fejlődik, továbbá a gazdasági-társadalmi-politikai viszonyok, a fogyasztói és utazási szokások folyamatos átalakulásának hatására a turizmus tradicionálisnak tekinthető célterületei áthelyeződnek. Azért, hogy a témáról pontosabb képet adhassak, a szekunder források feldolgozása és kritikai ütköztetése mellett primer kutatásokat is végeztem, melyek során hét turisztikai szakemberrel készítettem mélyinterjút, illetve a térségbe érkező külföldi vendégek (n=282) kérdőíves megkérdezését is megvalósítottam. Kutatásom eredményeképpen elmondható, hogy a jelenleg alkalmazott marketing-tevékenységek nem elegendőek a régió nemzetközi szintre emeléséhez, ehhez termékfejlesztésekre, az online marketing arányának emelésére és további marketingeszközök bevonására is szükség van. További fontos fejlesztési javaslatom a Soproni TDM szervezeti átalakítása, egy marketingcsoport kialakítása, illetve egy, a térség turisztikai szervezeteinek munkáját, üzenetét, arculatát összefogó és összehangoló, egységes desztinációs marketingterv kidolgozása.

Hungarian Title

A Sopron Régió nemzetközi turisztikai desztinációvá válásához szükséges marketingtevékenységek

English Title

The Marketing Activities Required to Turn the Sopron Region into an International Tourist Destination

Institution

University of West Hungary

Faculty

Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics)

Institute/Establishment/Department

x - ARCHIV Faculty of Economics - Institution for Business Studies (defunct: 06.30.2021.)

Specialization

LKK - Management and Leadership (MA)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Némethné Tömő, Dr. Zsuzsanna
egyetemi docens

Local id

KMAL-17/22

Item Type: Diploma thesis (MA/MSc)
Depositing User: Anna Kárász
Date Deposited: 06 Mar 2017 09:43
Last Modified: 06 Mar 2017 09:43
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2564

Actions (login required)

View Item View Item