A Sopron Régió nemzetközi turisztikai desztinációvá válásához szükséges marketingtevékenységek

Kárász, Anna (2016) A Sopron Régió nemzetközi turisztikai desztinációvá válásához szükséges marketingtevékenységek. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KMAL-17_22.pdf] PDF
KMAL-17_22.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Diplomamunkám célja, hogy elemezzem a Sopron Régióban jelenleg alkalmazott marketingtevékenységeket, ezek fejlesztési irányvonalait, a nemzetközi turisztikai desztinációvá válásához szükséges marketingeszközöket, továbbá, hogy az eredményeim alapján konkrét javaslatokat fogalmazzak meg a térség turisztikai marketingjének fejlesztésére. Célom, hogy rávilágítsak, a desztináció területe a hazai turisták mellett a külföldi vendégek számára is jelentős vonzerőkkel rendelkezik, melyek megfelelő marketingtevékenységekkel ötvözve elősegíthetnék a nemzetközi fogadóterületté válást. Témaválasztásom indoka, hogy helyi lakosként, illetve a turisztikai szektorhoz is kötődő hallgatóként szeretnék hozzájárulni tudományos munkámmal a Sopron Régió turisztikai marketingjében lévő potenciál kiaknázásához. Sopron és a Fertő-táj turizmusa a folyamatban lévő beruházási pályázatok révén dinamikusan fejlődik, továbbá a gazdasági-társadalmi-politikai viszonyok, a fogyasztói és utazási szokások folyamatos átalakulásának hatására a turizmus tradicionálisnak tekinthető célterületei áthelyeződnek. Azért, hogy a témáról pontosabb képet adhassak, a szekunder források feldolgozása és kritikai ütköztetése mellett primer kutatásokat is végeztem, melyek során hét turisztikai szakemberrel készítettem mélyinterjút, illetve a térségbe érkező külföldi vendégek (n=282) kérdőíves megkérdezését is megvalósítottam. Kutatásom eredményeképpen elmondható, hogy a jelenleg alkalmazott marketing-tevékenységek nem elegendőek a régió nemzetközi szintre emeléséhez, ehhez termékfejlesztésekre, az online marketing arányának emelésére és további marketingeszközök bevonására is szükség van. További fontos fejlesztési javaslatom a Soproni TDM szervezeti átalakítása, egy marketingcsoport kialakítása, illetve egy, a térség turisztikai szervezeteinek munkáját, üzenetét, arculatát összefogó és összehangoló, egységes desztinációs marketingterv kidolgozása.

Magyar cím

A Sopron Régió nemzetközi turisztikai desztinációvá válásához szükséges marketingtevékenységek

Angol cím

The Marketing Activities Required to Turn the Sopron Region into an International Tourist Destination

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Vezetés és szervezés mesterszak (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Némethné Tömő, Zsuzsanna
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KMAL-17/22

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Anna Kárász
Dátum: 06 Már 2017 09:43
Utolsó módosítás: 14 Szep 2023 10:28
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2564

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet