Kárász, Anna (2016) A Sopron Régió nemzetközi turisztikai desztinációvá válásához szükséges marketingtevékenységek. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KMAL-17_22.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Diplomamunkám célja, hogy elemezzem a Sopron Régióban jelenleg alkalmazott marketingtevékenységeket, ezek fejlesztési irányvonalait, a nemzetközi turisztikai desztinációvá válásához szükséges marketingeszközöket, továbbá, hogy az eredményeim alapján konkrét javaslatokat fogalmazzak meg a térség turisztikai marketingjének fejlesztésére. Célom, hogy rávilágítsak, a desztináció területe a hazai turisták mellett a külföldi vendégek számára is jelentős vonzerőkkel rendelkezik, melyek megfelelő marketingtevékenységekkel ötvözve elősegíthetnék a nemzetközi fogadóterületté válást. Témaválasztásom indoka, hogy helyi lakosként, illetve a turisztikai szektorhoz is kötődő hallgatóként szeretnék hozzájárulni tudományos munkámmal a Sopron Régió turisztikai marketingjében lévő potenciál kiaknázásához. Sopron és a Fertő-táj turizmusa a folyamatban lévő beruházási pályázatok révén dinamikusan fejlődik, továbbá a gazdasági-társadalmi-politikai viszonyok, a fogyasztói és utazási szokások folyamatos átalakulásának hatására a turizmus tradicionálisnak tekinthető célterületei áthelyeződnek. Azért, hogy a témáról pontosabb képet adhassak, a szekunder források feldolgozása és kritikai ütköztetése mellett primer kutatásokat is végeztem, melyek során hét turisztikai szakemberrel készítettem mélyinterjút, illetve a térségbe érkező külföldi vendégek (n=282) kérdőíves megkérdezését is megvalósítottam. Kutatásom eredményeképpen elmondható, hogy a jelenleg alkalmazott marketing-tevékenységek nem elegendőek a régió nemzetközi szintre emeléséhez, ehhez termékfejlesztésekre, az online marketing arányának emelésére és további marketingeszközök bevonására is szükség van. További fontos fejlesztési javaslatom a Soproni TDM szervezeti átalakítása, egy marketingcsoport kialakítása, illetve egy, a térség turisztikai szervezeteinek munkáját, üzenetét, arculatát összefogó és összehangoló, egységes desztinációs marketingterv kidolgozása.
Magyar cím
A Sopron Régió nemzetközi turisztikai desztinációvá válásához szükséges marketingtevékenységek
Angol cím
The Marketing Activities Required to Turn the Sopron Region into an International Tourist Destination
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Vezetés és szervezés mesterszak (MA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KMAL-17/22
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Anna Kárász |
Dátum: | 06 Már 2017 09:43 |
Utolsó módosítás: | 14 Szep 2023 10:28 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2564 |
Actions (login required)
Tétel nézet |