A soproni szépségszalonok működése és marketingkommunikációs eszközeinek hatékonysága

Prohászka, Judit (2016) A soproni szépségszalonok működése és marketingkommunikációs eszközeinek hatékonysága. BA/BSc, Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics).

[thumbnail of Szakdolgozat_Prohászka_Judit.pdf] PDF
Szakdolgozat_Prohászka_Judit.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Abstract

Szakdolgozatomban a soproni szépségszalonok működését és marketingkommunikációs eszközeit mutatom be valamint annak hatásait a szolgáltatást igénybe vevők körében. Az első néhány oldalban a témához kapcsolódó szakmai, elméleti fogalmakkal fog-lalkozom. Bemutatom a szolgáltatásmarketing fogalmát és sajátosságait, a marketing-mixet, a szolgáltatás 7P-jét és a marketingkommunikációval kapcsolatos ismereteket. To-vábbá az elméleti részhez tartozik a minőségmenedzsment fogalma és áttekintést nyújtok a kapcsolati marketingről és az ügyfélkapcsolat menedzsmentjéről megszerzett tudásomról. A szépségápolás témakörébe való bevezetés gyanánt a soproni szépségszalonokról való kutatásomat és a szépségápolás szakmáinak bemutatását szántam. Primer kutatásomat kérdőív és mélyinterjú módszerekkel készítettem el. A kérdőíves kutatásomban a szépségszalonok tulajdonosait és a szolgáltatásokat igénybe vevőket kér-deztem meg. A mélyinterjút pedig az egyik legnagyobb szalon tulajdonosával készítettem. A kutatásom bemutatja a soproni szépségszalonok felépítését. A piaci telítettség megvizsgálását már a témám választásakor kitűztem célul. A dolgozat megírása előtt ki-alakult véleményem, miszerint ez a szolgáltatási ág nagyon is telített, a kutatásom által bi-zonyosságot nyert. A dolgozatomban továbbá megvizsgálom a szépségszalonok által hasz-nált kommunikációt és megállapítom a marketingkommunikációs eszközöket. Ezek hatását a kérdőíveket kitöltők által adott válaszok alapján elemzem és összehasonlítom. Eredmé-nyül azt kaptam, hogy a szalonok általánosságban nem rendelkeznek marketingkommuni-kációs stratégiával, amely oka, hogy a tulajdonosok nem érzik szükségét az ilyen stratégia megfogalmazásának. A hiány a nagyarányú törzsvendégek miatt alakult ki, ezért a ven-dégkör felépítéséről és megoszlásáról is írtam. Ennek következtében megvizsgáltam az ál-lampolgársági megoszlást a vendégek körében. Az eredmény a fele-fele arányú magyar és osztrák megoszlás lett. A dolgozatom végén javaslatokat vetettem fel néhány probléma megoldására.

Hungarian Title

A soproni szépségszalonok működése és marketingkommunikációs eszközeinek hatékonysága

English Title

The sopron beauty saloons function and the efficiency of his marketing communication devices

Institution

University of West Hungary

Faculty

Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics)

Institute/Establishment/Department

x - ARCHIV Faculty of Economics - Institution for Business Studies (defunct: 06.30.2021.)

Specialization

LKK - Commerce and Marketing (BA)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Mészáros, Dr. Katalin
egyetemi docens, PhD

Local id

KBAN-16/72

Item Type: Thesis
Depositing User: Judit Prohászka
Date Deposited: 14 Dec 2016 14:02
Last Modified: 14 Dec 2016 14:02
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2441

Actions (login required)

View Item View Item