Prohászka, Judit (2016) A soproni szépségszalonok működése és marketingkommunikációs eszközeinek hatékonysága. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Szakdolgozat_Prohászka_Judit.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a soproni szépségszalonok működését és marketingkommunikációs eszközeit mutatom be valamint annak hatásait a szolgáltatást igénybe vevők körében. Az első néhány oldalban a témához kapcsolódó szakmai, elméleti fogalmakkal fog-lalkozom. Bemutatom a szolgáltatásmarketing fogalmát és sajátosságait, a marketing-mixet, a szolgáltatás 7P-jét és a marketingkommunikációval kapcsolatos ismereteket. To-vábbá az elméleti részhez tartozik a minőségmenedzsment fogalma és áttekintést nyújtok a kapcsolati marketingről és az ügyfélkapcsolat menedzsmentjéről megszerzett tudásomról. A szépségápolás témakörébe való bevezetés gyanánt a soproni szépségszalonokról való kutatásomat és a szépségápolás szakmáinak bemutatását szántam. Primer kutatásomat kérdőív és mélyinterjú módszerekkel készítettem el. A kérdőíves kutatásomban a szépségszalonok tulajdonosait és a szolgáltatásokat igénybe vevőket kér-deztem meg. A mélyinterjút pedig az egyik legnagyobb szalon tulajdonosával készítettem. A kutatásom bemutatja a soproni szépségszalonok felépítését. A piaci telítettség megvizsgálását már a témám választásakor kitűztem célul. A dolgozat megírása előtt ki-alakult véleményem, miszerint ez a szolgáltatási ág nagyon is telített, a kutatásom által bi-zonyosságot nyert. A dolgozatomban továbbá megvizsgálom a szépségszalonok által hasz-nált kommunikációt és megállapítom a marketingkommunikációs eszközöket. Ezek hatását a kérdőíveket kitöltők által adott válaszok alapján elemzem és összehasonlítom. Eredmé-nyül azt kaptam, hogy a szalonok általánosságban nem rendelkeznek marketingkommuni-kációs stratégiával, amely oka, hogy a tulajdonosok nem érzik szükségét az ilyen stratégia megfogalmazásának. A hiány a nagyarányú törzsvendégek miatt alakult ki, ezért a ven-dégkör felépítéséről és megoszlásáról is írtam. Ennek következtében megvizsgáltam az ál-lampolgársági megoszlást a vendégek körében. Az eredmény a fele-fele arányú magyar és osztrák megoszlás lett. A dolgozatom végén javaslatokat vetettem fel néhány probléma megoldására.
Magyar cím
A soproni szépségszalonok működése és marketingkommunikációs eszközeinek hatékonysága
Angol cím
The sopron beauty saloons function and the efficiency of his marketing communication devices
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-16/72
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Judit Prohászka |
Dátum: | 14 Dec 2016 14:02 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 10:25 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2441 |
Actions (login required)
Tétel nézet |