Gortva, Barbara (2016) Szolgáltatásmarketing és fogyasztói igények találkozása a szentgotthárdi termálparkban. BA/BSc, Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics).
![]() |
PDF
KBAN-16_40.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Abstract
A szakdolgozati témák közül én a marketingkutatás gyakorlati megvalósítását választottam, különböző területeken. Mivel ez egy nagyon tág téma, ezért a szentgotthárdi Thermalpark projektet, ezen belül is a St. Gotthard Spa & Wellness fürdő szolgáltatásainak és fogyasztói igényeinek találkozását elemzem, amelyek a továbbiakban a létesítmény értékesítési és marketing tevékenységét is támogathatják reményeim szerint. Dolgozatom első részében egy történelmi áttekintéssel bemutatom a fürdőkultúra kialakulását. Ezen belül vizsgálom a külföldi és belföldi viszonyokat is. Figyelemmel kísérem az ágazat fejlődését és ráfókuszálok arra, hogy a fürdőkultúra hogyan nőtte ki magát egy trenddé napjainkra. A második részben elmerülök a vizsgált létesítmény, a St. Gotthard Spa & Wellness termálfürdő részletes megismerésében. A szervezeti felépítéssel alapozom meg a témát, ugyanis úgy gondolom, hogy ez adja a szolgáltatások kialakításának alapját, és nagy mértékben meghatározzák azok minőségét és értékesítésüket. Az első üzleti tervek alapján feltérképezem, hogy hogyan indult el a fürdő, melyek voltak kezdeti célkitűzései. Majd a következő évek terveit vizsgálva elemzem, hogyan formálódott a szolgáltatások köre, és ezzel párhuzamosan hogyan alakultak a célcsoportok. A HIPI-elv fürdőre vetítése után a marketing mix-re külön kitérek ebben a részben. A szolgáltatási szektornak megfelelően a 7P-t vizsgálom, és gyakorlati példákkal támasztom alá. Ezt követően a feldolgozott témát tovább szűkítem és a konkrét szolgáltatásokat veszem górcső alá. A versenytársakat részletesen bemutatom, különös figyelmet szentelve nem csak a magyarországi, hanem a szlovén és osztrák konkurenciáknak is. Az általános bemutatás után összehasonlítom a fürdők kínálatát és árait egyaránt. Ezek alapján következtetéseket vonok le a fürdő marketing-mix elemeiről és árpolitikájáról egyaránt. Utolsó fejezetem a vendégek és a fürdő kapcsolatát írja le. A fürdőben végzett kérdőíves felmérést részletesen értékelem, a számszerű adatokból következtetéseket szűrök le. Majd ezen túl javaslatokat teszek arra, hogy milyen módon lehetséges a szolgáltatások tökéletesítése, illetve értékesítésük növelése. Javaslataimat a fürdő által elérhető eszköztárra alapozom, azaz olyan cselekvési tervet fogalmazok meg, mely jelen feltételek mellett kivitelezhető és fenntartható.
Hungarian Title
Szolgáltatásmarketing és fogyasztói igények találkozása a szentgotthárdi termálparkba
English Title
The overlapping of services' marketing and customer needs in Szentgotthárd Thermal Park
Institution
University of West Hungary
Faculty
Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics)
Institute/Establishment/Department
x - ARCHIV KTK - Savaria Konzultációs Központ
Specialization
LKK - Business Administration and Management (BA)
Supervisor(s)
Local id
KBAN-16/40
Item Type: | Thesis |
---|---|
Depositing User: | Barbara Gortva |
Date Deposited: | 05 Dec 2016 09:54 |
Last Modified: | 21 May 2020 15:40 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2336 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |