MLM rendszer bemutatása és működése a Forever Living Products tevékenységén keresztül

Szita, Inez (2016) MLM rendszer bemutatása és működése a Forever Living Products tevékenységén keresztül. BA/BSc, Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics).

[thumbnail of KBAN-16_51.pdf] PDF
KBAN-16_51.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Abstract

Szakdolgozatom témája az MLM rendszer bemutatása és működése a Forever Living Products tevékenységén keresztül, és a saját kutatásom bemutatása. Dolgozatom első felében leírtam, hogy valójában hogyan is alakult ki a multi-level marketing és a fogalmát. Úgy vélem aktuális téma, hiszen nagyon sokan hallottak már az MLM rendszerről, de nem ismerik eléggé, és nem mindenki látja át a működését.Ezután ismertetem, hogy mi is az a piramisjáték, illetve a törvényt, ami tiltja a piramisjáték szervezését, és szó esik a multi-level marketing és a piramisjáték közötti különbségről. Illetve pár mondatban leírom, hogy milyen tényezők adnak támadási felületet még ma is az MLM-re. A második részben bemutatom a Forever Living Products vállalat történetét és termékeinek jellemzőit. Az aloe vera az alapja a bőrápolási, kozmetikai, étrend kiegészítő és személyes higiéniai termékpalettának az FLP cégnél. Felsoroltam a cég ismérveit, hogy miért is nevezik az egyik legdinamikusabban növekvő társaságnak. Ezután a marketing mix elemeiről írok a cégre vonatkozólag minden egyes elemet bemutatva illetve azok fogalmát. A 7P modellt alkalmaztam, amely a marketingeszközöket foglalja össze. A szolgáltatásmarketingben a hagyományos marketing mix négy eleme (4P modell) újabb három marketingeszközzel bővült. A 7P kifejezés a marketing mix elemek angol elnevezésének kezdőbetűire utal. A továbbiakban elemzem a vállalat marketing tervét, működését, és hogy milyen lépésekkel lehet feljebb jutni a marketing terv szintjein. A továbbiakban végeztem egy SWOT analízist, amelyben a cég erősségeit, gyengeségeit, veszélyeit és lehetőségeit gyűjtöttem össze. A SWOT egy helyzetelemzés, mely által feltárhatjuk egy piac / iparág / üzlet / termék / szolgáltatás / folyamat stb. üzleti lehetőségeit, és fontos összefüggéseket kaphatunk a stratégiaalkotáshoz. SWOT-analízis - magyarosított nevén GYELV-elemzés. Az elemzés eredményeként egy olyan táblázatot kapunk, amely segít a vállalat helyzetének kritikus értékelésében. Természetesen ismertetem a SWOT módszer célját, fogalmát illetve, hogy mikor hatékony. Végeztem egy kutatást, amelyben egy kérdőív segítségével képet kaptam, hogy az emberek mennyire ismerik az MLM rendszert, és hogy miként vélekednek a Forever Living Products termékek minőségéről, kínálatáról, áráról és a hatásáról, valamint a termékforgalmazók legfőbb okairól, hogy miért csatlakoztak a céghez. Az összegyűjtött adatokat feldolgoztam majd ezután minden egyes kérdést kiértékeltem, és diagramos ábrákon keresztül bemutattam. A felállított hipotéziseim 2 esetben beigazolódtak, 2 esetben pedig tévesnek bizonyultak.

Hungarian Title

MLM rendszer bemutatása és működése a Forever Living Products tevékenységén keresztül

English Title

Presentation and functioning of MLM system through the activity of the Forever Living Products

Institution

University of West Hungary

Faculty

Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics)

Institute/Establishment/Department

x - ARCHIV KTK - Savaria Konzultációs Központ

Specialization

LKK - Business Administration and Management (BA)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Némethné Tömő, Dr. Zsuzsanna
egyetemi docens, PhD

Local id

KBAN-16/51

Item Type: Thesis
Depositing User: Inez Szita
Date Deposited: 05 Dec 2016 10:10
Last Modified: 21 May 2020 15:40
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2331

Actions (login required)

View Item View Item