Szita, Inez (2016) MLM rendszer bemutatása és működése a Forever Living Products tevékenységén keresztül. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-16_51.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája az MLM rendszer bemutatása és működése a Forever Living Products tevékenységén keresztül, és a saját kutatásom bemutatása. Dolgozatom első felében leírtam, hogy valójában hogyan is alakult ki a multi-level marketing és a fogalmát. Úgy vélem aktuális téma, hiszen nagyon sokan hallottak már az MLM rendszerről, de nem ismerik eléggé, és nem mindenki látja át a működését.Ezután ismertetem, hogy mi is az a piramisjáték, illetve a törvényt, ami tiltja a piramisjáték szervezését, és szó esik a multi-level marketing és a piramisjáték közötti különbségről. Illetve pár mondatban leírom, hogy milyen tényezők adnak támadási felületet még ma is az MLM-re. A második részben bemutatom a Forever Living Products vállalat történetét és termékeinek jellemzőit. Az aloe vera az alapja a bőrápolási, kozmetikai, étrend kiegészítő és személyes higiéniai termékpalettának az FLP cégnél. Felsoroltam a cég ismérveit, hogy miért is nevezik az egyik legdinamikusabban növekvő társaságnak. Ezután a marketing mix elemeiről írok a cégre vonatkozólag minden egyes elemet bemutatva illetve azok fogalmát. A 7P modellt alkalmaztam, amely a marketingeszközöket foglalja össze. A szolgáltatásmarketingben a hagyományos marketing mix négy eleme (4P modell) újabb három marketingeszközzel bővült. A 7P kifejezés a marketing mix elemek angol elnevezésének kezdőbetűire utal. A továbbiakban elemzem a vállalat marketing tervét, működését, és hogy milyen lépésekkel lehet feljebb jutni a marketing terv szintjein. A továbbiakban végeztem egy SWOT analízist, amelyben a cég erősségeit, gyengeségeit, veszélyeit és lehetőségeit gyűjtöttem össze. A SWOT egy helyzetelemzés, mely által feltárhatjuk egy piac / iparág / üzlet / termék / szolgáltatás / folyamat stb. üzleti lehetőségeit, és fontos összefüggéseket kaphatunk a stratégiaalkotáshoz. SWOT-analízis - magyarosított nevén GYELV-elemzés. Az elemzés eredményeként egy olyan táblázatot kapunk, amely segít a vállalat helyzetének kritikus értékelésében. Természetesen ismertetem a SWOT módszer célját, fogalmát illetve, hogy mikor hatékony. Végeztem egy kutatást, amelyben egy kérdőív segítségével képet kaptam, hogy az emberek mennyire ismerik az MLM rendszert, és hogy miként vélekednek a Forever Living Products termékek minőségéről, kínálatáról, áráról és a hatásáról, valamint a termékforgalmazók legfőbb okairól, hogy miért csatlakoztak a céghez. Az összegyűjtött adatokat feldolgoztam majd ezután minden egyes kérdést kiértékeltem, és diagramos ábrákon keresztül bemutattam. A felállított hipotéziseim 2 esetben beigazolódtak, 2 esetben pedig tévesnek bizonyultak.
Magyar cím
MLM rendszer bemutatása és működése a Forever Living Products tevékenységén keresztül
Angol cím
Presentation and functioning of MLM system through the activity of the Forever Living Products
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Savaria Konzultációs Központ
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-16/51
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Inez Szita |
Dátum: | 05 Dec 2016 10:10 |
Utolsó módosítás: | 14 Szep 2023 10:28 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2331 |
Actions (login required)
Tétel nézet |