Szervezetfejlesztés alternatíváinak szemléltetése: a Generali Biztosító Zrt. munkatársainak körében végzett javadalmazási rendszer hatékonyságvizsgálata

Mizda Balázs Károly, (2015) Szervezetfejlesztés alternatíváinak szemléltetése: a Generali Biztosító Zrt. munkatársainak körében végzett javadalmazási rendszer hatékonyságvizsgálata. MA/MSc, Közgazdaságtudományi Kar.

[img] PDF
Dipl_Mizda_Balazs_Karoly_KMAN-1524.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2030. June 30.

Download (2896Kb)

Abstract

Az elmúlt években több tanulmány figyelme fordult a pénzügyi-biztosítási szektor felé. A piacvezető Generali Biztosító Zrt. ezen szektor egyik alkotó eleme Magyarországon. Azt kívántam megvizsgálni, hogy melyek azok a tényezők, amelyekkel ezen kimagasló ered-ményt elérni képesek voltak nagyszámú versenytárs környezetében. Kutatásom során kiválasztottam azokat a tényezőket, amelyek ösztönzően hatottak a piacvezető pozíció elérésére. Vizsgálatot végeztem a vállalat dolgozóinak javadalmazása terén, tanácsadók és közvetlen vezetőik körében. Különös tekintettel voltam a jelenlegi ja-vadalmazási rendszer értékesítést ösztönző elemeire. A vállalat árbevétele nagy mértékben az értékesítő csoport teljesítményétől és eredményességétől függ. Az ösztönzés eszközei-nek használata tehát ezen munkavállalók irányába az elsődleges. A vizsgálat során a vállalat esetében a stratégiai javadalmazás megvalósítását ta-pasztaltam, tehát a juttatási rendszer annak az elhatározásnak van alárendelve, hogy a pi-acvezetői pozíciót megőrizze és megerősítse. A 2015. évi Érdekeltségi rendszer programjai egyrészt szorosan kapcsolódnak a vállalat célkitűzéseihez, másrészt figyelembe veszik az állami korlátozások maximális tanácsadói kifizetésekre vonatkozó szabályait. A vizsgálat során arra az eredményre jutottam, hogy a dolgozók jövedelmének ki-alakításakor a nagyobb teljesítmény elérése mellett, minőségi paramétereket is figyelembe vesznek, tehát a javadalmazási rendszert ennek megfelelően ellátták minőségi elvárásokkal is. A tanácsadók és vezetőiknek ezen mindkét paraméternek szükséges megfelelniük feladatuk végzése során. Ezen két munkakör dolgozói együttesen határozzák meg az elérni kívánt tervadatokat, így a munkavállalói érdekek is érvényesülhetnek. A teljesítmény és a minőségi paramétereken felül egyáltalán nem játszik szerepet a munkavállalók javadalmazásában a kötelező iskolai végzettségen túl, magasabb képzettség elérésének ösztönzése, az életkörülményekben bekövetkezett változások és a betöltött életkor sem. Kutatásom során a javadalmazási rendszer vizsgálatát követően, az állami szabályo-zást, a tanácsadói létszámot, az eddigi nem kizárólag kimagasló teljesítményeket nyújtok ösztönzését, a vállalatnál töltött időt és a vállalati pénzáramot is figyelembe véve egy hosszú távú tanácsadói javadalmazási rendszer bevezetését javaslom.

Magyar cím

Szervezetfejlesztés alternatíváinak szemléltetése: a Generali Biztosító Zrt. munkatársainak körében végzett javadalmazási rendszer hatékonyságvizsgálata

Angol cím

Organisational development of alternatives to illustrate. Remuneration system conducted among employees of the Generali Insurance Company effective investigation

Institution

Nyugat-magyarországi Egyetem

Faculty

Közgazdaságtudományi Kar

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Vállalatgazdasági Intézet (megszűnt: 2015.06.30.)

Specialization

KTK - Vállalkozásfejlesztés mesterszak (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Kópházi Andrea, Dr. egyetemi docens PhDkophazi.andrea@ktk.nyme.hu

Local id

KMAN-15/24

Item Type: Thesis (MA/MSc)
Depositing User: Mizda Balázs Károly
Date Deposited: 2015. Jul. 13. 10:58
Last Modified: 2015. Jul. 13. 10:58
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/208

Actions (login required)

View Item View Item