Desztinációmarketing változása Sopronban

Dömötöri, Lilla Anna (2016) Desztinációmarketing változása Sopronban. BA/BSc, Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics).

[thumbnail of KBAN-16_10.pdf] PDF
KBAN-16_10.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Abstract

Dolgozatomban a desztinációmarketing változásának vizsgálatára törekedtem Sopron és a Fertő-táj turisztikai desztinációban, melyet a Sopron – Fertőd tengely településeit és vonzáskörzetüket jelentő térségként határoztam meg. Vizsgálataim során feltérképeztem a desztinációmarketing elméleti hátterét, régió-és településmarketinggel, turisztikai marketinggel való összefüggéseit, valamint tervezésének menetét, szervezeti megvalósításának hatékony módját a Turisztikai Desztináció Menedzsment-rendszer fényében. Ezek meghatározása után az általam vizsgált Sopron és a Fertő-táj turisztikai desztináció általános bemutatására és természeti, történelmi, infrastrukturális valamint turisztikai adottságainak részletes feltárására törekedtem. Végül meghatároztam a Sopron és a Fertő-táj turisztikai desztináció desztinációmarketing korszakait, és az adott korszakok tevékenységének eredményeit a marketingaktivitással kapcsolatosan. Az adatokat értékeltem, és a jelenlegi eredmények valamint a jövőbeli, desztinációmarketing fejlesztési irányultságok alapján megfogalmaztam egy jövőképet a térség desztinációmarketingjével kapcsolatosan. Konklúzióként megállapítottam, hogy a tudatos desztinációmarketing tevékenysége jelentős, meghatározó szereppel bír a térség turizmusának fellendítésében, ha azt szakszerűen kialakított menedzsment rendszerrel hozzuk létre, és a turisztikai termékfejlesztéseket speciálisan, az adott terület vonzerőihez mérten alakítjuk. A szakszerű, tudatos marketingkommunikáció is elengedhetetlen a térség pozitív imázsának megteremtésében, mely nagy szerepet játszik a turisták desztinációba való érkezésében. Kiemelt jelentőségű még ezen kívül a hálózatosodás erősítésének fontossága a térség versenyképességének fenntartása érdekében. Tehát a desztinációmarketing nélkülözhetetlen eszköz a turizmus gazdasági ágazattá való emelésében, mely fontos szereppel bír Sopron és a Fertő-táj gazdaságának fejlődésében. A térség a tudatos marketingmenedzsment megszervezése terén sokat alakult, előnyére változott. Előtérbe helyezte a tudatos termékfejlesztés és marketingkommunikáció, valamint a hálózatosodás erősítésének kiemelt fontosságát, azonban tapasztalhatóak még hiányosságok, főként a hálózatosodás, a térségi kapcsolatok fejlesztése terén. Javaslataim középpontjában ezért főként a kapcsolatfejlesztés áll a térség turisztikai szolgáltatói között, valamint az ausztriai, burgenlandi térséggel való, turisztikai együttműködések serkentése.

Hungarian Title

Desztinációmarketing változása Sopronban

English Title

The Changing of Sopron's destination marketing

Institution

University of West Hungary

Faculty

Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics)

Institute/Establishment/Department

x - ARCHIV Faculty of Economics - Institution for Business Studies (defunct: 06.30.2021.)

Specialization

LKK - Business Administration and Management (BA)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Egyed, Dr. Krisztián
egyetemi docens, PhD

Local id

KBAN-16/10

Item Type: Thesis
Depositing User: Lilla Anna Dömötöri
Date Deposited: 14 Jul 2016 11:08
Last Modified: 14 Jul 2016 11:08
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1872

Actions (login required)

View Item View Item