Desztinációmarketing változása Sopronban

Dömötöri Lilla Anna, (2016) Desztinációmarketing változása Sopronban. BA/BSc, Közgazdaságtudományi Kar.

[img] PDF
KBAN-16_10.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1367Kb)

Abstract

Dolgozatomban a desztinációmarketing változásának vizsgálatára törekedtem Sopron és a Fertő-táj turisztikai desztinációban, melyet a Sopron – Fertőd tengely településeit és vonzáskörzetüket jelentő térségként határoztam meg. Vizsgálataim során feltérképeztem a desztinációmarketing elméleti hátterét, régió-és településmarketinggel, turisztikai marketinggel való összefüggéseit, valamint tervezésének menetét, szervezeti megvalósításának hatékony módját a Turisztikai Desztináció Menedzsment-rendszer fényében. Ezek meghatározása után az általam vizsgált Sopron és a Fertő-táj turisztikai desztináció általános bemutatására és természeti, történelmi, infrastrukturális valamint turisztikai adottságainak részletes feltárására törekedtem. Végül meghatároztam a Sopron és a Fertő-táj turisztikai desztináció desztinációmarketing korszakait, és az adott korszakok tevékenységének eredményeit a marketingaktivitással kapcsolatosan. Az adatokat értékeltem, és a jelenlegi eredmények valamint a jövőbeli, desztinációmarketing fejlesztési irányultságok alapján megfogalmaztam egy jövőképet a térség desztinációmarketingjével kapcsolatosan. Konklúzióként megállapítottam, hogy a tudatos desztinációmarketing tevékenysége jelentős, meghatározó szereppel bír a térség turizmusának fellendítésében, ha azt szakszerűen kialakított menedzsment rendszerrel hozzuk létre, és a turisztikai termékfejlesztéseket speciálisan, az adott terület vonzerőihez mérten alakítjuk. A szakszerű, tudatos marketingkommunikáció is elengedhetetlen a térség pozitív imázsának megteremtésében, mely nagy szerepet játszik a turisták desztinációba való érkezésében. Kiemelt jelentőségű még ezen kívül a hálózatosodás erősítésének fontossága a térség versenyképességének fenntartása érdekében. Tehát a desztinációmarketing nélkülözhetetlen eszköz a turizmus gazdasági ágazattá való emelésében, mely fontos szereppel bír Sopron és a Fertő-táj gazdaságának fejlődésében. A térség a tudatos marketingmenedzsment megszervezése terén sokat alakult, előnyére változott. Előtérbe helyezte a tudatos termékfejlesztés és marketingkommunikáció, valamint a hálózatosodás erősítésének kiemelt fontosságát, azonban tapasztalhatóak még hiányosságok, főként a hálózatosodás, a térségi kapcsolatok fejlesztése terén. Javaslataim középpontjában ezért főként a kapcsolatfejlesztés áll a térség turisztikai szolgáltatói között, valamint az ausztriai, burgenlandi térséggel való, turisztikai együttműködések serkentése.

Magyar cím

Desztinációmarketing változása Sopronban

Angol cím

The Changing of Sopron's destination marketing

Institution

Nyugat-magyarországi Egyetem

Faculty

Közgazdaságtudományi Kar

Tanszékcsoport/intézet

KTK - Üzleti Tudományok Intézet

Specialization

KTK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Egyed Krisztián, Dr. egyetemi docens, PhDegyedk@ktk.nyme.hu

Local id

KBAN-16/10

Item Type: Szakdolgozat
Depositing User: Dömötöri Lilla Anna
Date Deposited: 2016. Jul. 14. 11:08
Last Modified: 2016. Jul. 14. 11:08
URI: http://diploma.nyme.hu/id/eprint/1872

Actions (login required)

View Item View Item