Dömötöri, Lilla Anna (2016) Desztinációmarketing változása Sopronban. BA/BSc, Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics).
![]() |
PDF
KBAN-16_10.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Abstract
Dolgozatomban a desztinációmarketing változásának vizsgálatára törekedtem Sopron és a Fertő-táj turisztikai desztinációban, melyet a Sopron – Fertőd tengely településeit és vonzáskörzetüket jelentő térségként határoztam meg. Vizsgálataim során feltérképeztem a desztinációmarketing elméleti hátterét, régió-és településmarketinggel, turisztikai marketinggel való összefüggéseit, valamint tervezésének menetét, szervezeti megvalósításának hatékony módját a Turisztikai Desztináció Menedzsment-rendszer fényében. Ezek meghatározása után az általam vizsgált Sopron és a Fertő-táj turisztikai desztináció általános bemutatására és természeti, történelmi, infrastrukturális valamint turisztikai adottságainak részletes feltárására törekedtem. Végül meghatároztam a Sopron és a Fertő-táj turisztikai desztináció desztinációmarketing korszakait, és az adott korszakok tevékenységének eredményeit a marketingaktivitással kapcsolatosan. Az adatokat értékeltem, és a jelenlegi eredmények valamint a jövőbeli, desztinációmarketing fejlesztési irányultságok alapján megfogalmaztam egy jövőképet a térség desztinációmarketingjével kapcsolatosan. Konklúzióként megállapítottam, hogy a tudatos desztinációmarketing tevékenysége jelentős, meghatározó szereppel bír a térség turizmusának fellendítésében, ha azt szakszerűen kialakított menedzsment rendszerrel hozzuk létre, és a turisztikai termékfejlesztéseket speciálisan, az adott terület vonzerőihez mérten alakítjuk. A szakszerű, tudatos marketingkommunikáció is elengedhetetlen a térség pozitív imázsának megteremtésében, mely nagy szerepet játszik a turisták desztinációba való érkezésében. Kiemelt jelentőségű még ezen kívül a hálózatosodás erősítésének fontossága a térség versenyképességének fenntartása érdekében. Tehát a desztinációmarketing nélkülözhetetlen eszköz a turizmus gazdasági ágazattá való emelésében, mely fontos szereppel bír Sopron és a Fertő-táj gazdaságának fejlődésében. A térség a tudatos marketingmenedzsment megszervezése terén sokat alakult, előnyére változott. Előtérbe helyezte a tudatos termékfejlesztés és marketingkommunikáció, valamint a hálózatosodás erősítésének kiemelt fontosságát, azonban tapasztalhatóak még hiányosságok, főként a hálózatosodás, a térségi kapcsolatok fejlesztése terén. Javaslataim középpontjában ezért főként a kapcsolatfejlesztés áll a térség turisztikai szolgáltatói között, valamint az ausztriai, burgenlandi térséggel való, turisztikai együttműködések serkentése.
Hungarian Title
Desztinációmarketing változása Sopronban
English Title
The Changing of Sopron's destination marketing
Institution
University of West Hungary
Faculty
Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics)
Institute/Establishment/Department
x - ARCHIV Faculty of Economics - Institution for Business Studies (defunct: 06.30.2021.)
Specialization
LKK - Business Administration and Management (BA)
Supervisor(s)
Local id
KBAN-16/10
Item Type: | Thesis |
---|---|
Depositing User: | Lilla Anna Dömötöri |
Date Deposited: | 14 Jul 2016 11:08 |
Last Modified: | 14 Jul 2016 11:08 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1872 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |