Kertész, Natalia (2016) A Palatinus Szálló tevékenységének bemutatása. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KFON - 16_15.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A záródolgozatom témája a Palatinus szálló tevékenysége; azért ezt a témát választottam, mert a mai világban egyre fontosabbá válik, hogy a munkát kisebb tevékenységekre kell bontani, azaz munkakörökre. Minden feladatkörnek megvan a saját tevékenysége. Az első feladatkör az előkészítés, a második a beszerzés a harmadik a termék értékesítése, végül, de nem utolsó sorban a negyedik a szolgáltatás és az ezekhez kapcsolódó tevékenységek. Szorosan kapcsolódik hozzá a minőség és a szervezeti struktúra. A minőség, mint a XXI. század „elméleti találmánya”, olyan értékmérő dolog, aminek a segítségével a szálloda munkája hatékonyabb lesz, a vendégek elégedettebbek, a dolgozók pedig szakemberek a saját munkakörükben. A szálloda mérete alapján kicsi szálloda kategóriába tartozik, ezért jobban megfigyelhetők a tevékenységi körök. A 14 hetes szakmai gyakorlatom alatt meg-ismerhettem a szálloda különféle tevékenységeit, a pénzügyet, a recepciót és az értékesítést egyaránt. A Palatinus szálló az Új utcában található, Sopron szívében. Közelében számos tu-risztikai attrakciót találunk pl.: Tűztorony, Mária-szobor, Szentháromság-szobor, és a Stornó-ház. A szállodát elhelyezkedése és jól pozícionált árai teszik vonzóvá a vendégek számára. Ezt jól mutatja a sok elégedett vendég és a vendégéjszakák száma is. 2007-ben Wilfing András és Molnár Balázs úgy döntöttek, hogy újabb céget alapí-tanak, aminek a neve Hercules Investment Kft. lett. Különlegessége, hogy egy másik szál-lodát is üzemeltetnek Sopron központjában, a Civitas Boutique Hotelt. Mivel vezetőségük és tevékenységük azonos, így összefoglaló néven Palatinusgroupnak nevezzük a két szál-lodát. A szállodák mellett egy vendéglátó egységet is üzemeltetnek, a Jégverem Fogadót a Poncihter negyedben. A két szálloda félpanziós ellátást biztosít, a reggeli a szállodákban fogyasztható el, az ebéd/vacsora pedig a Jégverem Fogadóban. A dolgozatom célja az, hogy bemutassak egy jól működő szállodát, tevékenységi és szervezeti szempontból egyaránt. Elemzéseimben helyet kapott a 7 részből álló marketing mix, azaz a 7P- és Porter 5 tényezős modellje, melynek segítségével könnyebben megismerhetjük a szálloda környezetstratégiája. Elemzéseimtől azt várom, hogy egy jól szervezett szállodát tudjak bemutatni, ahol jól elkülönülnek a tevékenységek és a feladatkörök. Egy jól „kommunikáló szálloda”, már fél siker, másik fele pedig már csak azon múlik, hogy mennyi energiát, és időt fordítanak a fejlesztésekre. Minden szálloda ahol tudnak lépést tartani a korral és a piaci helyzettel, akkor ebben a változó világban is fent tudnak maradni és nyereséget produkálni. Véleményem szerint a Palatinus szálló is ezt a stratégiát követi, jó áron, a legjobb szolgáltatást, a legmagasabb színvonalon.
Magyar cím
A Palatinus Szálló tevékenységének bemutatása
Angol cím
Presentation of the Palatinus Hotel Activity
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Turizmus–vendéglátás felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KFON-16/15
Mű típusa: | Záródolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Natalia Kertész |
Dátum: | 14 Júl 2016 10:52 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 10:22 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1852 |
Actions (login required)
Tétel nézet |