Raffensperger, Erna (2016) Ügyféligények az utazási iroda termék- ár- értékesítés- és marketingkommunikációs tevékenységének szempontjából. Other, Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics).
![]() |
PDF
KFON-16_23.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Abstract
A szakdolgozatom célja a turizmushoz kapcsolódó ügyféligény-elemzés bemutatása, a szolgáltatásmarketing ismertetése, valamint az utazási iroda ügyfeleinek elégedettség-felmérése. Utóbbit az Escort Tourist Utazási Iroda és Könyvkiadó Bt. ügyféligényeinek felmérése alapján készítettem el. A dolgozat első részében az ügyféligényekkel kapcsolatos fogalmak feltérképezésére, megmagyarázására kerül sor, majd az ügyfél-elégedettségmérés folyamatára, fontosságára, technikáira, módszereire és résztvevőire térek ki. Ezután a szolgáltatásmarketing rendszerét elemzem, amelyet az előzőhöz hasonló megfigyelési felépítéssel vizsgálok, tehát ismertetem többek között a szolgáltatások fogalmát, a szolgáltatás-marketingmix elemeit és a szolgáltatások sajátosságait is. A következő fejezet az Escort Tourist Utazási Iroda és Könyvkiadó Bt. alaposabb bemutatásáról, fennállásáról, szervezeti stratégiájáról szól. Betekintést nyerhetünk az aktuális utazási iroda termék- ár- értékesítési csatorna- és marketingkommunikációs politikájára. A vállalat ügyfeleinek kielégítésére szolgáló 4P modellt összekapcsolom az iroda ügyfeleinek igényeivel, amelyet a primer kutatásom alapján mértem fel. A záró rész az előbb említett kutatásról, annak fajtájáról, módszeréről szól, és a befejező rész a kérdőív kiértékelésével, következtetéssel és a javaslattétellel zárul. Szakdolgozatom témájának választásában motivált a gyakorlatom során megszerzett tapasztalat és az átfogó tudás a kérdéskörrel kapcsolatban, hiszen kellő ismerettel rendelkezve teljes körű képet lehet adni a fő irány, az ügyfél-elégedettség ismertetésében. A mindennapi kapcsolat a vevőkkel elég inspirációt nyújtott ahhoz, hogy megválasszam ezt a témakört.
Hungarian Title
Ügyféligények az utazási iroda termék- ár- értékesítés- és marketingkommunikációs tevékenységének szempontjából
English Title
The travel agency’s customer demand in regard of the product – price – sales channel and marketing communication policy
Institution
University of West Hungary
Faculty
Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics)
Institute/Establishment/Department
x - ARCHIV Faculty of Economics - Institution for Business Studies (defunct: 06.30.2021.)
Specialization
LKK - Turizmus–vendéglátás felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Supervisor(s)
Local id
KFON-16/23
Item Type: | Záródolgozat - Final Essay |
---|---|
Depositing User: | Erna Raffensperger |
Date Deposited: | 14 Jul 2016 10:49 |
Last Modified: | 14 Jul 2016 10:49 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1747 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |