Ügyféligények az utazási iroda termék- ár- értékesítés- és marketingkommunikációs tevékenységének szempontjából

Raffensperger, Erna (2016) Ügyféligények az utazási iroda termék- ár- értékesítés- és marketingkommunikációs tevékenységének szempontjából. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KFON-16_23.pdf] PDF
KFON-16_23.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom célja a turizmushoz kapcsolódó ügyféligény-elemzés bemutatása, a szolgáltatásmarketing ismertetése, valamint az utazási iroda ügyfeleinek elégedettség-felmérése. Utóbbit az Escort Tourist Utazási Iroda és Könyvkiadó Bt. ügyféligényeinek felmérése alapján készítettem el. A dolgozat első részében az ügyféligényekkel kapcsolatos fogalmak feltérképezésére, megmagyarázására kerül sor, majd az ügyfél-elégedettségmérés folyamatára, fontosságára, technikáira, módszereire és résztvevőire térek ki. Ezután a szolgáltatásmarketing rendszerét elemzem, amelyet az előzőhöz hasonló megfigyelési felépítéssel vizsgálok, tehát ismertetem többek között a szolgáltatások fogalmát, a szolgáltatás-marketingmix elemeit és a szolgáltatások sajátosságait is. A következő fejezet az Escort Tourist Utazási Iroda és Könyvkiadó Bt. alaposabb bemutatásáról, fennállásáról, szervezeti stratégiájáról szól. Betekintést nyerhetünk az aktuális utazási iroda termék- ár- értékesítési csatorna- és marketingkommunikációs politikájára. A vállalat ügyfeleinek kielégítésére szolgáló 4P modellt összekapcsolom az iroda ügyfeleinek igényeivel, amelyet a primer kutatásom alapján mértem fel. A záró rész az előbb említett kutatásról, annak fajtájáról, módszeréről szól, és a befejező rész a kérdőív kiértékelésével, következtetéssel és a javaslattétellel zárul. Szakdolgozatom témájának választásában motivált a gyakorlatom során megszerzett tapasztalat és az átfogó tudás a kérdéskörrel kapcsolatban, hiszen kellő ismerettel rendelkezve teljes körű képet lehet adni a fő irány, az ügyfél-elégedettség ismertetésében. A mindennapi kapcsolat a vevőkkel elég inspirációt nyújtott ahhoz, hogy megválasszam ezt a témakört.

Magyar cím

Ügyféligények az utazási iroda termék- ár- értékesítés- és marketingkommunikációs tevékenységének szempontjából

Angol cím

The travel agency’s customer demand in regard of the product – price – sales channel and marketing communication policy

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Turizmus–vendéglátás felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Katalin
egyetemi docens, PhD

Helyi kari azonosító

KFON-16/23

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Erna Raffensperger
Dátum: 14 Júl 2016 10:49
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 10:23
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1747

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet