Szent Márton jubileumi emlékév, mint turisztikai termék

Patyi Dóra, (2016) Szent Márton jubileumi emlékév, mint turisztikai termék. Other, Közgazdaságtudományi Kar.

[img] PDF
KFON-16_22.pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1397Kb)

Abstract

Magyar kivonat: A záró dolgozatom témája Szent Márton kultuszra épül, melyet a Szombathely városában zajló aktuális emlékév indokolt. A szombathelyiek minden kétséget kizáróan az ókori Savariához, azon belül a legnagyobb és legismertebb szülöttjéhez, Szent Mártonhoz, a kiemelkedő jelentőségű szenthez kötődnek. Ez a kötődés jelentősen meghatározta a település lakóinak identitását az elmúlt ezerhétszáz év folyamán, még ha ennek nem is voltak mindig tudatában. A dolgozatomat Szombathely”Szent Márton városának” helyzetelemzésével kezdem, majd megvizsgálom a város kínálati és keresleti tényezőit. A város ugyanis a Nyugat-Dunántúli Régió meghatározó kulturális, turisztikai és gazdasági központja, melynek révén egy gyümölcsöző, jövedelmező város ígéretes lehetőségeit rejti magában. Szent Márton kapcsán feldolgoztam azokat a turisztikai termékeket, amelyek a város turizmusának adottságait figyelembe véve, a legjelentősebbek Szombathely számára. Ide soroltam a kulturális- és vallási turizmust, melyek minden kétséget kizáróan kulcsszerepet töltenek be a város idegenforgalmában. A vendégkör nagy hányada a statisztikák szerint olyan motivációkkal érkezik a városba, mint például: művészeti utazás, kulturális vonatkozású helyszínek felkeresése és események látogatása. Ezek után Márton életének bemutatása következik. Az Európa szerte ismert szent, Savariában, a mai Szombathelyen született 316-ban. Márton életútja és tevékenysége több európai országot is összeköt. Születése után, az olaszországi Paviában nevelkedett, majd a franciaországi Tours-i Egyházmegye püspökévé választották. Európában több ezer település, templom és egyházmegye viseli nevét, egyértelmű, hogy szülővárosa mindig is kellő hangsúlyt kell, hogy szenteljen Márton személyének és szellemiségének. A záró dolgozat következő részében a Szent Márton Kulturális Út kezdeti lépéseitől haladtam az útvonalak bemutatásáig. Orbán Róbert elmondása szerint az útvonal létrehozásában nagy szerepe volt a Párizsban élő Antoine Selosse-nak, aki még ma is az útvonal mozgatórugója. A város a Szent Márton emlékhelyeket bemutatta ismertető füzetekben, prospektusokban egy városi marketingkoncepció részeként. A későbbiek folyamán ezen helyszínek összefűzéséből alakult ki a szombathelyi vonatkozású útvonal kidolgozása. A következőkben a jubileumi évre tervezett programokat ismertetem havi bontásban. Az emlékév, Szent Márton születésének 1700. évfordulójára egy nagyszabású programsorozattal készült. A programok megvalósítója a Savaria Turizmus Nonprofit Kft. Szent Márton Programirodája volt. A város reméli, hogy az emlékév kapcsán nem csak Magyarország, de Európa egy része is felfigyel majd Szombathelyre és annak történelmi, valamint kulturális jelentőségére. Munkám végéhez közeledvén szeretnék pár gondolatot megosztani Szent Márton életéről, valamint a jubileumi emlékév népszerűsítéséről. Végül utolsó pontban megállapítom, hogy a város turizmusával, valamint magával a fő témával a Szent Márton jubileumi emlékévvel kapcsolatosan milyen következtetésekre, megállapításokra jutottam. Angol kivonat: The topic of my final thesis was built on the St Martin's cult, because the current year is a commemorative year in Szombathely. The inhabitants of Szombathely are bounding to the ancient city of Savaria moreover its saint the greatest and well known St. Martin who was born in Savaria. This binding is significantly determine the identity of the inhabitants of the town during the last thousand and seven hundred years, even if they were not always aware of this. I start my thesis with the analyzing of the supply and demand of the city of St Martin, Szombathely. The city is a dominant cultural, tourist and economic center of the West Pannon Region, which means rewarding and promising opportunities for a profitable city. I processed the tourism products in connection with St. Martin that takes into consideration Szombathely most important tourism endowments. This classified the cultural and religious tourism, which plays a key role in the city's tourism. According to statistics a large number of tourists arrive to the town with motivations like such as art tours, visiting sites of cultural interest and events. Thereafter I present St .Martin's life. The saint who was born in 316 in Savaria, in the former Szombathely, is well known in Europe. Martin's life and activities are connecting to several European countries. He grew up in Pavia, Italy, and he was elected for bishop of the Diocese of Tours, France. In Europe thousands of villages, churches and dioceses bear his name. Therefore it is important that his hometown devote a great emphasis of the spirit and personality of St. Martin. In the next part of my thesis is a presentation of the initial steps of St Martin's Cultural Road. According to Róbert Orbán’s opinion Selosse-Antoine who lives in Paris played the major role on creating the Route and he is still have a great part with the running of the Route. The city represents St. Martin memorials in guide booklets, brochures as part of an urban marketing concept. Later this concatenation of these places took part in the development of the Szombathely-related pathway. I present the programs that are planned for this anniversary year. The commemorative year contains a great series of programs with the theme of the 1700 years ago born St. Martin. The program was implemented at the Savaria Tourist Office’s Martin Program Office. The city hopes that the memorial year will also attract attention to Szombathely and its historical and cultural importance not only in Hungary, but in Europe. At the end of my work I would like to share some thoughts about the life of St. Martin and the promotion commemorative anniversary year. Finally, the last point I present my conclusions and ascertainments in connection with the city's tourism, as well as my main topic the St. Martin's commemorative year.

Magyar cím

Szent Márton jubileumi emlékév, mint turisztikai termék

Angol cím

The Saint Martin Commemorative Year as a tourism product

Institution

Nyugat-magyarországi Egyetem

Faculty

Közgazdaságtudományi Kar

Tanszékcsoport/intézet

KTK - Üzleti Tudományok Intézet

Specialization

KTK - Turizmus–vendéglátás felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Egyed Krisztián, Dr. egyetemi docens, PhDegyedk@ktk.nyme.hu

Local id

KFON-16/22

Item Type: Záródolgozat
Depositing User: Patyi Dóra
Date Deposited: 2016. Jul. 13. 10:05
Last Modified: 2016. Jul. 13. 10:05
URI: http://diploma.nyme.hu/id/eprint/1675

Actions (login required)

View Item View Item