Csibi, Laura Anna (2025) A HR támogató szerepe egy emberközpontú szervezetben és a munkavállalói életciklus során. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
|
PDF
LKK-K-2025-3.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 27 Október 2040 Download (5MB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjaink egyik legnagyobb kihívása a HR számára, hogy a munkavállalók változó igé-nyeinek képes legyen eleget tenni. A szakma adminisztratív szerepkörét háttérbe szorítva képesnek kell lennie megfelelni a változó munkavállalói igényeknek és követni a trende-ket ahhoz, hogy a jelenlegi versengő piacon lépést tudjon tartani a többi szereplővel, és sikeresen bevonzza a tehetségeket. Az álláskeresők elvárásai között a bér, amely még mindig erőteljes motiváló erővel bír, lassan visszaszorul a hierarchiában, és széleskörű béren kívüli juttatásokkal együtt alkalmazható sikeresen. Egy vállalat sikeressége alkalmazkodóképességében rejlik, hiszen a globalizáció hatására elhalványult regionális határok mellett egyre nagyobb lefedettségű területen kell versenyhelyzetben maradni. Egy jól dokumentált és könnyen alkalmazható HR stra-tégia elengedhetetlen a tehetséges munkaerő bevonzásához és megtartásához. Jelen szak-dolgozat ennek részletes ismertetésére törekszik, tartalmi összetevőit tekintve egy szak-mai kutatómunkából és a feldolgozott információk által elkészített gyakorlati vizsgálat-ból áll. A vizsgálat alanya a székesfehérvári Columbus McKinnon Hungary Kft., amely 150 éves múltra visszatekintve az egyik legnagyobb emeléstechnikával és belső árumoz-gatással foglalkozó vállalat. Az emberközpontú szervezeti modell alapján tevékenykedő vállalat központi irányelvek alapján működik, azonban ahhoz, hogy ezek az értékek min-den divízióban egyformán jelenjenek meg, több szervezeti szinten szükséges a HR funk-ciók koordinációját elvégezni. Elsősorban a forrásfeldolgozás során kialakult kép kiegészítése volt a cél – mit tud tenni ez a vállalat a megfelelő mennyiségű munkaerő megtartásáért egy olyan szer-vezet, amely elhelyezkedéséből adódóan a fővárosban található szervezetekkel is ver-senyben áll? Ahhoz, hogy erről teljes képet kaphassunk, fel kell mérni mind a munkavál-lalók, mind pedig a HR szakemberek meglátását a szervezti folyamatokról. A munkavál-lalói életciklus szakaszainak elméleti feldolgozását követően, a megismert tudásanyag segítségével részletesen bemutatásra kerülnek az életciklus alatt alkalmazott HR eljárá-sok és betekintést nyerhetünk a HR szakemberek mindennapi munkavégzésébe is. Jelen dolgozat primer kutatás eredményeit összevetve értékeli a CMCO rendszereit – egy jól összeállított stratégia széles körben alkalmazható, a stratégia helyességét viszont mun-kavállalói visszajelzések alapján állapíthatjuk meg. Zárásképp a jövőre vonatkozó fej-lesztések, azok ütemtervei kerültek meghatározásra.
Magyar cím
A HR támogató szerepe egy emberközpontú szervezetben és a munkavállalói életciklus során
Angol cím
The supporting role of HR in a human-centric organisation and during the employee life cycle
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
LKK-K-2025-3
| Mű típusa: | Záródolgozat |
|---|---|
| Felhasználói azonosító szám (ID): | Laura Anna Csibi |
| Dátum: | 12 Dec 2025 09:06 |
| Utolsó módosítás: | 12 Dec 2025 09:06 |
| URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/16097 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

