Az OBI Hungary Retail Kft. és a Praktiker Kft. akciós újságainak elemzése és összehasonlítása, mint marketingeszközök

Rumi, Violetta (2025) Az OBI Hungary Retail Kft. és a Praktiker Kft. akciós újságainak elemzése és összehasonlítása, mint marketingeszközök. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of LKK-K-2025-20.pdf] PDF
LKK-K-2025-20.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom célja az OBI Hungary Retail Kft. és a Praktiker Kft. promóciós újságjainak bemutatása és elemzése marketingeszközként, tartalmuk és vizuális elemeik összehasonlí-tásával. A kutatás azt vizsgálja, hogy ezek a barkácsáruházak hogyan használják akciósúj-ságjaikat az eladások és a vásárlói hűség növelése érdekében. A dolgozatot az OBI Hungary Retail Kft. történetének, működésének és piaci szere-pének rövid leírásával kezdem, majd a marketing fogalmát és legfontosabb eszközeit, mint például a pozícionálás, a kategóriamenedzsment, a saját márkás termékek, a termékmegje-lenítés, a POP anyagok és a hűségprogramok ismertetem. Reális példákon keresztül bemu-tatom, hogyan integrálják ezeket a vállalatok napi működésébe. Tanulmányom során megvizsgáltam a két cég 2024-es és 2025-ös promóciós újság-jait, értékelve a termékkategóriák és az árazások változásait. Összességében a dolgozatból megállapítható, hogy a jól felépített, vizuálisan egysé-ges és információkban gazdag reklámújságok fontos szerepet játszanak a fogyasztói dönté-sek befolyásolásában.

Magyar cím

Az OBI Hungary Retail Kft. és a Praktiker Kft. akciós újságainak elemzése és összehasonlítása, mint marketingeszközök

Angol cím

Analysis and comparison of the promotional newspaper of OBI Hungary Retail Kft. and Praktiker Kft. from the perspective of marketing tools

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet

Szak

LKK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kulbert, Gábor
tanársegéd, Üzleti Tanulmányok Intézet

Helyi kari azonosító

LKK-K-2025-20

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Violetta Rumi
Dátum: 11 Dec 2025 13:22
Utolsó módosítás: 11 Dec 2025 13:22
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/16074

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet