Petkó, Ágnes Mirtill (2025) Hagyományos kassza vs önkiszolgáló kassza. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
|
PDF
LKK-K-2025-19.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2040 Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat több részből épül fel. Az elején az élelmiszerpiacon jelen lévő versenyt elemzem általánosságban bevezetésként a Porter féle öt tényezős modell alapján. A fejezet végén futólag szóba kerül a gyakorlati helyem környékén lévő boltok és a vásárlók feltételezett kapcsolata velük, esetleges okok a nagy forgalmunkra. Ezek után a negyedik fejezetben a céggel, a SPAR Magyarország Kft.-vel ismerked hetünk meg általánosságban. Ebben a részben megismerkedhetünk az üzletlánc alapításával, Magyarországon való megjelenésével, majd az árpolitikájával, promócióval kapcsolatos po litikával, illetve a választékkal. Az ötödik részben a pénztárfajtákat taglalom. Ez magába foglalja a cég által haszná latos normál és önkiszolgáló pénztárakat. Ismertetem, hogy dolgozóként mit látunk a moni toron, az előbbi pénztárnál mit milyen jogcímen kell ütnünk, míg utóbbi esetben hogyan néz ki az üzlet üzemmód, amikor a vevőknek segítségre van szükségük. A fejezet végén összehasonlítom a két pénztárfajtát, összevetem a mellettük és ellenük szóló érveket. A hatodik fejezetben leírom, milyen válaszokra számítok a kérdőíves felméréstől, majd a kapott eredményeket elemzem. Ugyanazt a kérdőívet két szemszögből is megismer tetem, mivel vásárlók is, dolgozók is adtak válaszokat. Bemutatom, milyen arányban kap tam válaszokat különböző kérdésekre mind a két oldalról, illetve milyen eltéréseket tapasz tam közöttük. A kérdőív eredménye igazolta a hipotézisemet, mely szerint az idősebb generáció a hagyományos pénztárat preferálja, míg a fiatalabb az önkiszolgálót. A középkorosztály ese tében megoszlanak a vélemények. Végezetül zárásként az utolsó, hetedik részben javaslatokat teszek a vásárlási és fize tési élmény jobbá tételére. Ezt a kérdőív eredményére is és a munkában eltöltött több éves tapasztalatomra is alapozom. Ennek köszönhetően kilenc javításra szoruló javaslatot sike rült elkülönítenem, aminek sok esetben az alapja a programozás. Így kitérek a zöldségek, gyümölcsök és pékáruk beárazásására, a termékek kódos megkeresésére, a fizetési mó dokra, a 20%-os kuponra, az alkalmazásra, a berendezésre, a kézi scannerre, a kommuniká cióra és a gombokra.
Magyar cím
Hagyományos kassza vs önkiszolgáló kassza
Angol cím
Tradicional cashiers vs self checkouts
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
LKK-K-2025-19
| Mű típusa: | Záródolgozat |
|---|---|
| Felhasználói azonosító szám (ID): | Ágnes Mirtill Petkó |
| Dátum: | 11 Dec 2025 13:04 |
| Utolsó módosítás: | 11 Dec 2025 13:04 |
| URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/16069 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

