Schaul-Homoródi, Zita (2025) Páciensek döntéseit befolyásoló tényezők a fogászati szektorban. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
![]() |
PDF
KBAL-25_02.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 20 Május 2040 Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban azt vizsgáltam meg, hogy milyen tényezők és kommunikációs eszközök befolyásolják a döntést, amikor valaki egészségügyi szolgáltatást, konkrétan fogászati ellátást választ. Több mint tízéves dentálhigiénikusi tapasztalatom során világossá vált számomra, hogy egy fogászat sikerét nem csupán a szaktudás és a technikai háttér határozza meg, hanem az is, milyen képet alakít ki magáról a rendelő – azaz hogyan használja a marketing eszközeit. A dolgozatomban bemutatom a szolgáltatásmarketing alapjait, különösen a 7P modellt, amelynek minden eleme – a terméktől kezdve az emberi tényezőig – kulcsszerepet játszik abban, hogy a páciens mit érzékel a szolgáltatásból. Részletesen elemzem, hogyan működik ez a fogászati szektorban: miként hatnak az online értékelések, a közösségi média jelenlét, vagy épp a személyes ajánlások a páciensek döntésére. Központi példám a New Crown & Implant Center, ahol jelenleg is dolgozom. Esettanulmányként bemutatom, milyen marketingstratégiák mentén fejlődött a rendelő, hogyan alakították ki célcsoportjaikat, milyen kommunikációs csatornákat használnak. Úgy vélem, hogy a marketing nem csupán új páciensek szerzéséről szól, hanem a lojalitás és a bizalom hosszú távú építéséről is. Ha sikerül megfelelő élményt nyújtani és a kommunikációt személyre szabni, akkor a páciens nem csak visszatér, hanem másoknak is ajánlja a szolgáltatást – ez pedig a leghitelesebb reklám, amit egy egészségügyi szolgáltatás kaphat.
Magyar cím
Páciensek döntéseit befolyásoló tényezők a fogászati szektorban
Angol cím
Factors influencing patient decisions in the dental sector
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAL-25/02
Mű típusa: | Záródolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Zita Schaul-Homoródi |
Dátum: | 17 Jún 2025 09:20 |
Utolsó módosítás: | 17 Jún 2025 09:20 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15584 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |