Páciensek döntéseit befolyásoló tényezők a fogászati szektorban

Schaul-Homoródi, Zita (2025) Páciensek döntéseit befolyásoló tényezők a fogászati szektorban. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAL-25_02.pdf] PDF
KBAL-25_02.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 20 Május 2040

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban azt vizsgáltam meg, hogy milyen tényezők és kommunikációs eszközök befolyásolják a döntést, amikor valaki egészségügyi szolgáltatást, konkrétan fogászati ellátást választ. Több mint tízéves dentálhigiénikusi tapasztalatom során világossá vált számomra, hogy egy fogászat sikerét nem csupán a szaktudás és a technikai háttér határozza meg, hanem az is, milyen képet alakít ki magáról a rendelő – azaz hogyan használja a marketing eszközeit. A dolgozatomban bemutatom a szolgáltatásmarketing alapjait, különösen a 7P modellt, amelynek minden eleme – a terméktől kezdve az emberi tényezőig – kulcsszerepet játszik abban, hogy a páciens mit érzékel a szolgáltatásból. Részletesen elemzem, hogyan működik ez a fogászati szektorban: miként hatnak az online értékelések, a közösségi média jelenlét, vagy épp a személyes ajánlások a páciensek döntésére. Központi példám a New Crown & Implant Center, ahol jelenleg is dolgozom. Esettanulmányként bemutatom, milyen marketingstratégiák mentén fejlődött a rendelő, hogyan alakították ki célcsoportjaikat, milyen kommunikációs csatornákat használnak. Úgy vélem, hogy a marketing nem csupán új páciensek szerzéséről szól, hanem a lojalitás és a bizalom hosszú távú építéséről is. Ha sikerül megfelelő élményt nyújtani és a kommunikációt személyre szabni, akkor a páciens nem csak visszatér, hanem másoknak is ajánlja a szolgáltatást – ez pedig a leghitelesebb reklám, amit egy egészségügyi szolgáltatás kaphat.

Magyar cím

Páciensek döntéseit befolyásoló tényezők a fogászati szektorban

Angol cím

Factors influencing patient decisions in the dental sector

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet

Szak

LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Dr. Katalin
Phd

Helyi kari azonosító

KBAL-25/02

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Zita Schaul-Homoródi
Dátum: 17 Jún 2025 09:20
Utolsó módosítás: 17 Jún 2025 09:20
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15584

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet