Schaller, Eszter (2025) Készletgazdálkodás és logisztika kapcsolata a soproni OBI áruházában. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
![]() |
PDF
KFOL-25_04.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2040 Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat célja, hogy bemutassa a bejövő logisztika folyamatát az OBI Hungary Retail kft. soproni telephelyén. A diszponensi munkakör részletes bemutatásával képet kaphatunk ar ról, milyen tényezőktől függ egy adott áruház készletezési rendszere, valamint, hogy a mun katársaknak milyen gazdasági és szociológiai tényezőket kell figyelembe venniük egy opti mális készletezési rendszer kiépítéséhez és fenntartásához. Ahhoz, hogy a készletgazdálkodás optimalizálásának elméletét gyakorlati szempont ból megfigyelhessük, a dolgozat mellékleteként egy átfogó primerkutatás készült, melyben bemutatásra kerül az áruház beszerzett termékeinek összértéke, valamint forgalma napi- és heti bontásban. Ebből a kutatásból kiderül, hogy az áruház megfelelően forgatta-e vissza likvid eszközeit a készletezésbe; valamint, hogy a készletezéshez alkalmazott elméleti rend szer és a vevők vásárlási hajlandósága milyen változásokon esett át egy év alatt. A logisztikán kívül marketing területén is készült kutatás. Ebben a fejezetben azt fi gyelhetjük meg, hogy a vállalat elsődleges - korábban papíralapú, mára pedig online - mar ketingfelülete, a havi rendszerességgel megjelenő reklámújság milyen hatással van a be szerzési döntésekre, valamint a forgalomra. A dolgozat hipotézisei szerint a vizsgált évek között jelentős eltérés nem várható a gazdasági stabilitás és az infláció kiegyenlítő hatása miatt, a rendelési értékeknél különleges alkalmak és szezonális felhalmozások emelhetik ki az adatokat, míg a forgalom kiugrásai a hónap elején, események előtt és akcióváltások után jellemzőek. Az összehasonlításból kiderült, hogy a beszerzési összértékre legnagyobb hatással az a stratégiai alapvetés van, hogy az év elején, valamint szezonváltás során a készleteket a lehető legmagasabb szintre kell feltölteni. A szezonváltás ugyanis a forgalomra is kiemelt hatással van. Ezen kívül viszont több, a forgalomra tett gazdasági és fogyasztási-szocioló giai felvetés cáfolatra talált. Láthatjuk, hogy a vállalat mennyire bátran használja likvid tőkéjét a készletbe való visszaforgatásra, ám a két év között jól látható összegbéli különbség van. Az, hogy a két készletezési módszer közül melyik lehet kézenfekvőbb, valamint, hogy milyen további ja vaslataim vannak a készletezés további optimalizációjára, az összegzés és a javaslattétel fejezetekben kerül kifejtésre. A kutatás második felének eredményei azt mutatják, hogy az üzlet reklámújságának megjelenése kisebb hatással van mind a forgalomra, mind pedig a diszponensi feladatkörre annál, mint ahogyan azt a hipotézisben feltételeztem. A reklámújság és a logisztika együttes optimalizációjára szintén javaslatot teszek.
Magyar cím
Készletgazdálkodás és logisztika kapcsolata a soproni OBI áruházában
Angol cím
The relationship between inventory management and logistics at OBI Sopron
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KFOL
Mű típusa: | Záródolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Eszter Schaller |
Dátum: | 18 Jún 2025 08:36 |
Utolsó módosítás: | 18 Jún 2025 08:36 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15581 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |