Szurkolók elköteleződése az FC Barcelona férfi futball csapata iránt

Hujber, Dávid László (2025) Szurkolók elköteleződése az FC Barcelona férfi futball csapata iránt. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-25_08.pdf] PDF
KBAN-25_08.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A diplomamunkámban azt vizsgáltam, hogy a szurkolók miért választják az FC Barcelona csapatát, és milyen motivációk állnak az elköteleződésük mögött. Az FC Barcelona nem csupán egy futballklub, hanem egy globális jelenség, amelynek identitása, történelme és értékrendje világszerte milliókat vonz. Ezzel a kutatással azt szerettem volna megvizsgálni, hogy a szurkolótábor tagjai milyen indíttatásból szeretnék megnézni a csapat mérkőzéseit. A kutatásom alapja a SPEEDE-H skála faktoraira épül., melyek segítségével vizsgáltam meg az azokra ható különböző külső tényezőket. A kutatásom kvantitatív és kvalitatív volt. A kvantitatív adatokat kérdőív kiküldésével és a kitöltött adatok elemzésével és értékelésével gyűjtöttem össze interneten keresztül megosztott űrlap használatának segítségével. A kvalitatív adatokat a szurkolókkal készített egyéni és személyes interjúkkal szereztem meg. A vizsgálatom során különböző statisztikai próbákat végeztem, hogy megtaláljam a kérdéseimre a válaszokat: Shaprio-Wilk-féle normalitás vizsgálat; Mann-Whitney korrelációs együttható; korrelációs együtthatót Spearman, Pearson; ANOVA vizsgálatot és Post Hoc féle összehasonlítást használtam. A kutatás eredményeiből a következőket tudtam megállapítani: Az első hipotézisem arra kereste a választ, hogy a férfiak és a nők eltérő sportfogyasztási motivációkkal rendelkeznek vagy nem: igaznak bizonyult, hisz volt eltérés a két nem között Szépség/Esztétikum faktorban. A második hipotézisem nem bizonyult teljesen igaznak így elvetettem., ami a következő volt: életkor alapján a szurkolók motivációja jelentősen eltér. Az izgalom keresési faktorban volt jelentős eltérés, de csak az egyik állításnál. A harmadik felvetésem is igaznak bizonyult, hiszen a válaszadók eredményéből meg- állapítható, hogy a férfi szurkolók minden meccs típust áltagosan többen néznek, mint a női szurkolók. A negyedik hipotézisem arra kereste a választ, hogy szurkolói típusok eltérő meccsnézési darabszámmal rendelkeznek. Ez az állítás igaz lett, mert jelentősen eltért mindhárom kategória. A kutatásom alapján célzott marketingstratégiák alakíthatók ki különböző csatornákra szabva az eltérő szurkolói csoportok számára. Emellett a nemek és életkor szerinti különbségek segíthetnek személyre szabott kommunikációs kampányok létrehozásában, ezek segítenek a klub iránti lojalitás növekedésében

Magyar cím

Szurkolók elköteleződése az FC Barcelona férfi futball csapata iránt

Angol cím

Fans' commitment to the FC Barcelona men's football team

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet

Szak

LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Paár, Dr. Dávid
egyetemi docens, PhD

Helyi kari azonosító

KBAN-25/08

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Dávid László Hujber
Dátum: 17 Jún 2025 12:10
Utolsó módosítás: 17 Jún 2025 12:10
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15577

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet