Hujber, Dávid László (2025) Szurkolók elköteleződése az FC Barcelona férfi futball csapata iránt. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
![]() |
PDF
KBAN-25_08.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A diplomamunkámban azt vizsgáltam, hogy a szurkolók miért választják az FC Barcelona csapatát, és milyen motivációk állnak az elköteleződésük mögött. Az FC Barcelona nem csupán egy futballklub, hanem egy globális jelenség, amelynek identitása, történelme és értékrendje világszerte milliókat vonz. Ezzel a kutatással azt szerettem volna megvizsgálni, hogy a szurkolótábor tagjai milyen indíttatásból szeretnék megnézni a csapat mérkőzéseit. A kutatásom alapja a SPEEDE-H skála faktoraira épül., melyek segítségével vizsgáltam meg az azokra ható különböző külső tényezőket. A kutatásom kvantitatív és kvalitatív volt. A kvantitatív adatokat kérdőív kiküldésével és a kitöltött adatok elemzésével és értékelésével gyűjtöttem össze interneten keresztül megosztott űrlap használatának segítségével. A kvalitatív adatokat a szurkolókkal készített egyéni és személyes interjúkkal szereztem meg. A vizsgálatom során különböző statisztikai próbákat végeztem, hogy megtaláljam a kérdéseimre a válaszokat: Shaprio-Wilk-féle normalitás vizsgálat; Mann-Whitney korrelációs együttható; korrelációs együtthatót Spearman, Pearson; ANOVA vizsgálatot és Post Hoc féle összehasonlítást használtam. A kutatás eredményeiből a következőket tudtam megállapítani: Az első hipotézisem arra kereste a választ, hogy a férfiak és a nők eltérő sportfogyasztási motivációkkal rendelkeznek vagy nem: igaznak bizonyult, hisz volt eltérés a két nem között Szépség/Esztétikum faktorban. A második hipotézisem nem bizonyult teljesen igaznak így elvetettem., ami a következő volt: életkor alapján a szurkolók motivációja jelentősen eltér. Az izgalom keresési faktorban volt jelentős eltérés, de csak az egyik állításnál. A harmadik felvetésem is igaznak bizonyult, hiszen a válaszadók eredményéből meg- állapítható, hogy a férfi szurkolók minden meccs típust áltagosan többen néznek, mint a női szurkolók. A negyedik hipotézisem arra kereste a választ, hogy szurkolói típusok eltérő meccsnézési darabszámmal rendelkeznek. Ez az állítás igaz lett, mert jelentősen eltért mindhárom kategória. A kutatásom alapján célzott marketingstratégiák alakíthatók ki különböző csatornákra szabva az eltérő szurkolói csoportok számára. Emellett a nemek és életkor szerinti különbségek segíthetnek személyre szabott kommunikációs kampányok létrehozásában, ezek segítenek a klub iránti lojalitás növekedésében
Magyar cím
Szurkolók elköteleződése az FC Barcelona férfi futball csapata iránt
Angol cím
Fans' commitment to the FC Barcelona men's football team
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-25/08
Mű típusa: | Záródolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dávid László Hujber |
Dátum: | 17 Jún 2025 12:10 |
Utolsó módosítás: | 17 Jún 2025 12:10 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15577 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |