Nagy, Ádám (2025) Fogyasztói magatartás vizsgálata az asztaliteniszben mint szabadidős sport. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
![]() |
PDF
KBAN-25_02.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az asztalitenisz a világ legnépszerűbb sportjai közé tartozik, körülbelül 300 millióan űzik, így értelemszerűen Magyarországon is nagyon elterjedt. A tevékenység végzéséhez pedig nélkülözhetetlen a különböző sporteszközök használata, amelyek pénzbe kerülnek. Jelen kutatásom arra irányult, hogy megvizsgáljam az asztaliteniszezők sportfogyasztási szokásait és motivációit. Kutatásomban összevetettem, hogy az életkor milyen mértékben befolyásolja az asztalitenisszel kapcsolatos kiadásokat. Illetve további tényezőkkel vetettem össze a költések és motivációk kapcsolatát. Elsőként a szakirodalmi fejezetben részletesen bemutatásra került általánosságban a sportipar, a sportmarketing, továbbá nagy hangsúlyt fektettem a szabadidősport és a profi sport közötti különbségek, illetve összefüggések feltárására. Emellett foglalkoztam az asztalitenisz helyzetének ismertetésével is. A kutatás lefolytatásához egy saját kérdésekből összeállított kérdőívet alkalmaztam, mely demográfiai, szociokulturális, gazdasági és sportszakmai kérdésekből, illetve a sport fogyasztási szokásokra irányuló kérdésekből állt továbbá a motivációs tényezőkre és márkapreferenciákra is kitértem. Ezt követően az összegyűjtött adatok elemzésére Microsoft Office Excel-t, illetve a számítások elvégzésére az JASP alkalmazást használtam. A mintám 186 kitöltőt tartalmazott. Először azt vizsgáltam meg, hogy a kitöltők közül ki rendelkezik MOATSZ által kibocsátott versenyengedéllyel. Ezek alapján azt vizsgál tam, hogy összeköthető-e ezzel az, hogy az emberek helyileg hol űzik a sportot. Részletesen vizsgáltam, hogy az emberek mely márkákat preferálják, azon belül borítás és sportruházat szempontjából is (Mindhárom esetben a Butterfly illetve a JOOLA volt a legnépszerűbb). Megnéztem azt is, hogy a különböző márkákhoz mennyire hűek a két nem képviselői (a férfiak márkahűbbek mint a nők). Ezen kívül azt is megnéztem, hogy összeköthető-e azzal az asztalitenisz mérkőzéseken való részvétel hogy az adott kitöltő lakhelye rendelkezik-e extra ligás vagy NB1-es csapattal (Nem). A kutatásom eredménye alapján elmondhatom, hogy a férfiak márkahűbbek, mint a női kitöltők, illetve az asztalitenisz versenyeken történő részvétel nem hozható összefüggésbe azzal, hogy az adott kitöltő lakhelye rendelkezik-e a két legmagasabb osztályból asztalitenisz csapattal.
Magyar cím
Fogyasztói magatartás vizsgálata az asztaliteniszben mint szabadidős sport
Angol cím
Examining consumer behaviour in table tennis as a recreational sport
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-25/02
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Ádám Nagy |
Dátum: | 17 Jún 2025 12:19 |
Utolsó módosítás: | 17 Jún 2025 12:19 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15500 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |