Minőségmenedzsment-rendszerek alkalmazásának és fejlesztésének lehetőségei a turizmuban

Hendrich, Katalin (2016) Minőségmenedzsment-rendszerek alkalmazásának és fejlesztésének lehetőségei a turizmuban. MA/MSc, Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics).

[thumbnail of KMAL-16_55.pdf] PDF
KMAL-16_55.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Abstract

A dolgozat fontos új eredményei, hogy felméri egy turisztikai vállalkozás minőségme-nedzsment-rendszerét, a minőségmenedzsment-rendszerek fejlesztésével kapcsolatban ja-vaslatokat fogalmaz meg egy turisztikai vállalat számára a vendégek, a szolgáltatók és az auditor szervezetek álláspontjaiból levont következtetések alapján, angolról magyarra for-dít olyan szakirodalmat, ami eddig csak idegen nyelven volt elérhető, nagyon sok saját szerkesztésű ábrát, táblázatot alkalmaz, valamint a helyszínen készített fényképekkel tá-masztja alá állításait. A turizmusra vonatkozó elméleti háttér során megállapítható, hogy az idegenforgalmi piac/ termék számos sajátossággal rendelkezik, valamint, hogy a turizmusnak kiemelkedő hatása van a gazdaságra. A minőségmenedzsment-rendszerekkel foglalkozó fejezetek rámutatnak a minőségügyben rejlő, árbevételre pozitív hatást kiváltó eszközök, módszerek sokféleségére. A turizmus és a minőségmenedzsment-rendszerek elméleti hátterének bemutatása után kerül sor a Sárvári Gyógyfürdő Kft. tevékenységi körének, minőségi díjainak, elismeréseinek, tanúsítványainak ismertetésére. A fürdő különböző, egymás mel-lett párhuzamosan létező minőségmenedzsment-rendszereket tart fenn, ezért a meglévő minőségi díjak, elismerések, tanúsítványok rendszerezése elengedhetetlen. Ezen az úton továbbhaladva találkozhatunk azzal az állandóan visszatérő kérdéssel, hogy érdemes-e egy turisztikai vállalkozásnak megmérettetéseken részt venni, különböző minőségmenedzs-ment-rendszereket fenntartani, valamint, hogy ezeknek a rendszereknek a fenntartása be-folyásolja-e a vendégek fürdőválasztását. A téma alapos elemzésével sikerült erre a kér-désre választ kapni. Mivel a dolgozat nemcsak a minőségmenedzsment-rendszerek alkalmazását vizsgál-ja, hanem a fejlesztésének lehetőségeit is, ezért a primer kutatás eredményei alapján javas-lat fogalmazódik meg egy olyan sajátos rendszer kialakítására, amely egyfelől a magas színvonalú szolgáltatásnyújtást és a vendég elégedettséget, valamint az üzleti (pénzügyi) sikerességet ötvözné egy egyedi Balanced Scorecard segítségével és közben megtarthatná jelenlegi minőségmenedzsment rendszerét is. Ez nagyban hozzájárulhatna ahhoz, hogy a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő a világ legfrekventáltabb célpontja legyen a gyógy- és wellnessfürdők piacán. A kutatás feltáró jellegű volt, eredményei alapján gyakorlat centrikus javaslatok ke-rültek megfogalmazásra, illetve elképzelés is született a kutatások folytatására, melyek versenyelőnyt jelenthetnek a gyógyturizmus területén.

Hungarian Title

Minőségmenedzsment-rendszerek alkalmazásának és fejlesztésének lehetőségei a turizmuban

English Title

The possibilities of application and development of quality managemet systems in tourism

Institution

University of West Hungary

Faculty

Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics)

Institute/Establishment/Department

x - ARCHIV Faculty of Economics - Institution for Business Studies (defunct: 06.30.2021.)

Specialization

LKK - Business Development (MA)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Koloszár, Dr. László
egyetemi docens

Local id

KMAL-16/55

Item Type: Diploma thesis (MA/MSc)
Depositing User: Katain Hendrich
Date Deposited: 07 Jul 2016 14:07
Last Modified: 07 Jul 2016 14:07
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1549

Actions (login required)

View Item View Item