Hendrich, Katalin (2016) Minőségmenedzsment-rendszerek alkalmazásának és fejlesztésének lehetőségei a turizmuban. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KMAL-16_55.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat fontos új eredményei, hogy felméri egy turisztikai vállalkozás minőségme-nedzsment-rendszerét, a minőségmenedzsment-rendszerek fejlesztésével kapcsolatban ja-vaslatokat fogalmaz meg egy turisztikai vállalat számára a vendégek, a szolgáltatók és az auditor szervezetek álláspontjaiból levont következtetések alapján, angolról magyarra for-dít olyan szakirodalmat, ami eddig csak idegen nyelven volt elérhető, nagyon sok saját szerkesztésű ábrát, táblázatot alkalmaz, valamint a helyszínen készített fényképekkel tá-masztja alá állításait. A turizmusra vonatkozó elméleti háttér során megállapítható, hogy az idegenforgalmi piac/ termék számos sajátossággal rendelkezik, valamint, hogy a turizmusnak kiemelkedő hatása van a gazdaságra. A minőségmenedzsment-rendszerekkel foglalkozó fejezetek rámutatnak a minőségügyben rejlő, árbevételre pozitív hatást kiváltó eszközök, módszerek sokféleségére. A turizmus és a minőségmenedzsment-rendszerek elméleti hátterének bemutatása után kerül sor a Sárvári Gyógyfürdő Kft. tevékenységi körének, minőségi díjainak, elismeréseinek, tanúsítványainak ismertetésére. A fürdő különböző, egymás mel-lett párhuzamosan létező minőségmenedzsment-rendszereket tart fenn, ezért a meglévő minőségi díjak, elismerések, tanúsítványok rendszerezése elengedhetetlen. Ezen az úton továbbhaladva találkozhatunk azzal az állandóan visszatérő kérdéssel, hogy érdemes-e egy turisztikai vállalkozásnak megmérettetéseken részt venni, különböző minőségmenedzs-ment-rendszereket fenntartani, valamint, hogy ezeknek a rendszereknek a fenntartása be-folyásolja-e a vendégek fürdőválasztását. A téma alapos elemzésével sikerült erre a kér-désre választ kapni. Mivel a dolgozat nemcsak a minőségmenedzsment-rendszerek alkalmazását vizsgál-ja, hanem a fejlesztésének lehetőségeit is, ezért a primer kutatás eredményei alapján javas-lat fogalmazódik meg egy olyan sajátos rendszer kialakítására, amely egyfelől a magas színvonalú szolgáltatásnyújtást és a vendég elégedettséget, valamint az üzleti (pénzügyi) sikerességet ötvözné egy egyedi Balanced Scorecard segítségével és közben megtarthatná jelenlegi minőségmenedzsment rendszerét is. Ez nagyban hozzájárulhatna ahhoz, hogy a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő a világ legfrekventáltabb célpontja legyen a gyógy- és wellnessfürdők piacán. A kutatás feltáró jellegű volt, eredményei alapján gyakorlat centrikus javaslatok ke-rültek megfogalmazásra, illetve elképzelés is született a kutatások folytatására, melyek versenyelőnyt jelenthetnek a gyógyturizmus területén.
Magyar cím
Minőségmenedzsment-rendszerek alkalmazásának és fejlesztésének lehetőségei a turizmuban
Angol cím
The possibilities of application and development of quality managemet systems in tourism
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Vállalkozásfejlesztés mesterszak (MA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KMAL-16/55
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Katain Hendrich |
Dátum: | 07 Júl 2016 14:07 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 10:42 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1549 |
Actions (login required)
Tétel nézet |