Németh, Veronika (2025) STAYIN’ ALIVE utazási irodák szolgáltatásainak bővítési lehetőségei. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
![]() |
PDF
KFOL-25_02.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (4MB) |
Absztrakt (kivonat)
Jelen dolgozat fő kérdése az, vajon milyen változásokra van szükség gyakorlati helyemen, ahhoz, hogy a jövőben is értékes helyet tudjon elfoglalni a turizmus piacán. A szakirodalom szerint, az utóbbi években az online szolgáltatások használata felértékelődött. Az e-turista az interneten tájékozódik, online foglalja le utazását és döntését nagyban befolyásolja az online szájreklám. A fiatalabb generációk (Y, Z) egyre kevésbé jelennek meg, mint az utazási irodák ügyfelei. Így fontosnak tartottam megvizsgálni, hogy az utazók milyen elvárásokat támasztanak az utazási irodák irányába, illetve mikor és miért döntenek úgy, hogy szolgáltatásaikat igénybe veszik-e vagy sem, illetve, ha nem, miként szervezik utazásaikat. Ennek vizsgálatára, primer kutatás keretén belül, adatokat gyűjtöttem az iroda által, 2024-ben, értékesített utazási csomagokra vonatkozóan, illetve online kérdőív segítségével térképeztem fel a magyar felnőtt lakosság szabadidős utazási szokásait, mind az utazási irodákkal utazók és az azzal nem utazók körében. Ezen felül pedig megvizsgáltam gyakorlati helyem online jelenlétének minőségét. A kérdőíves kutatás eredményeiből kiderül, hogy a legtöbben az előre összeállított csomagokat választották. Sokan viszont hiába utaztak már utazási irodával, inkább önállóan szervezik utazásaikat, általában online. Távolabbi, egzotikus úticélok esetében vennék igénybe szolgáltató segítségét, illetve, ha az ajánlat anyagilag lényegesen kedvezőbb lenne. Az irodában végzett adatgyűjtés szerint annak elsődleges ügyfélköre inkább az idősebb generációk (Baby Boom, X) tagjai. A marketing kommunikáció leginkább szájreklám útján történik. A Facebook oldal elemzése során az derült ki, hogy az iroda online jelenléte elhanyagolható és nem szervezett, fizetett reklámokat nem alkalmaz. Felállított hipotéziseim közül az utazási irodák szerepének felértékelődése az egzotikus desztinációkra és az online jelenlét fontosságára vonatkozóan bizonyításra kerültek. Fentiek alapján egyrészt javaslatot tettem a Sister Travel Facebook oldalának szervezettebb és tervezettebb használatára és egy tematikus Facebook csoport létrehozására. Emellett, két példán keresztül szemléltettem miként lehetne utazási csomagok online promóciójával az iroda ismertségét növelni. Ehhez, elsősorban utazási blogok vizsgálata után, egy árban kedvezőbb és egy egzotikus desztinációt választottam. Ennek eredményeképpen úgy vélem, hogy az iroda célcsoportok szélesebb körét érhetné el ajánlataival és vonzóbbá válhatna a fiatalabb generációk körében is.
Magyar cím
STAYIN’ ALIVE utazási irodák szolgáltatásainak bővítési lehetőségei
Angol cím
STAYIN’ ALIVE Possibilities of Expanding Travel Agency Services
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Ökológiai Gazdaságtan Intézet
Szak
LKK - Turizmus–vendéglátás felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KFOL-25/02
Mű típusa: | Záródolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Veronika Nemeth |
Dátum: | 18 Jún 2025 11:44 |
Utolsó módosítás: | 18 Jún 2025 11:44 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15293 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |