Tartalomfogyasztási preferenciák a Z generáció körében: streaming vagy lineáris TV

Szász, Zsombor Levente (2025) Tartalomfogyasztási preferenciák a Z generáció körében: streaming vagy lineáris TV. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KMAL-25_25.pdf] PDF
KMAL-25_25.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Ezen dolgozat célja, hogy megvizsgálja a Z generáció tartalomfogyasztási preferenciáit a lineáris TV és a streaming platformok tekintetében. Napjaink médiapiacának egyik leg-fontosabb kérdése, hogy a fiatal generációk, különösen a Z generáció, hogyan alakítják a tartalomfogyasztási trendeket. A televíziózás és a streaming szolgáltatások közötti ver-seny egyre kiélezettebbé válik, miközben az új technológiai megoldások és a változó fel-használói szokások átalakítják a médiafogyasztás dinamikáját. Emellett személyes kötő-désem is van a témához, mivel az iparágban dolgozok jelenleg. A kutatás célja, hogy feltárja a Z generáció televíziós és streaming preferenciáit, meg-vizsgálva, hogy milyen tényezők befolyásolják döntéseiket. A vizsgálat kvantitatív mód-szereken alapul, egy kérdőíves felmérés segítségével, amely a tartalomfogyasztási szo-kásokra, fizetési hajlandóságra és a médiaplatformok közötti választási szempontokra fókuszál. Kifejtésre került, hogy mik azok a generációk, különösen kitérve a Z-re, nekik milyen szokásaik vannak, hogy döntenek egy vásárlás előtt, mik a fontos szempontok. Ismertetve van továbbá a lineáris TV és streaming fogalma, illetve, hogy napjainkban, hogy néz ki a médiapiac ezt a két tényezőt szem előtt tartva, hogy fejlődtek, milyen jö-vőbeli lehetőségeik vannak. A primer kutatásomnak három kutatási kérdés volt az alapja, amely összefügg a szekun-der kutatásom során feldolgozott témakörrel. A három kérdés pedig a következő: K1: A Z generáció valóban jobban preferálja a streaming platformokat, mint a lineáris televíziózást, mert jobban megfelel a tartalomfogyasztási szokásainak? K2: A Z generáció kevésbé hajlandó fizetni a televíziós szolgáltatásokért, mint a streaming platformokért? K3: Van-e összefüggés a hagyományos televízió iránti preferencia és a streaming szol-gáltatásokkal szembeni rugalmassági elvárások között? Mivel a kérdések megválaszolásához nagy mintaelemszám kellett, hogy tudjak általáno-sítani és következtetéseket levonni, a kvantitatív kutatási módszert alkalmaztam. Ez egy online kérdőív formájában valósult meg, amit Google Forms-al készítettem el. 25 kér-dést tartalmazott beleértve a demográfiát is. A minta elemszáma 144 fő lett, ami bár nem reprezentatív, mindenképpen alkalmas arra, hogy bizonyos következtetéseket le lehessen vonni.

Magyar cím

Tartalomfogyasztási preferenciák a Z generáció körében: streaming vagy lineáris TV

Angol cím

Content consumption preferences among generation Z: streaming or linear TV

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet

Szak

NEM RÉSZLETEZETT

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Takáts, Dr. Alexandra Márta
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KMAL-25/25

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Zsombor Levente Szász
Dátum: 19 Jún 2025 09:18
Utolsó módosítás: 19 Jún 2025 09:18
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15261

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet