Lukászné Strényer, Dr Tünde Zsófia (2025) A betegelégedettség mérésének jelentősége az orvos-beteg kommunikációban egy vidéki magánintézménynél. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
![]() |
PDF
KSZ-25_04.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat során a primer kutatásban a Kardirex Egészségügyi Központ járóbeteg páciensei körében végzett felmérés szerint meghatározásra kerültek a betegelégedettsé-get legjobban befolyásoló tényezők. A betegelégedettség vizsgálatánál figyelembe kell venni, hogy a minőség alapvetően a páciens előzetes megítélésén alapszik. Szolgáltatási szektorban a fogyasztói minőség értékelése az elvárás és a tapasztalat összhangján alapul. Az egészségügyben a minőségre hatással van a teljesítmény, a rendelkezésre álló erőforrások, a kockázatmenedzsment és a páciens elégedettsége. A páciens elégedettsége függ az egyén egészségművelt-ségétől, a health literacytól is, amely azokat a személyes egészségügyi ismereteket és kompetenciákat képviseli, amelyek a napi tevékenységek, a társadalmi interakciók és a generációk során halmozódnak fel. A primer kutatás során a faktorelemzés módszerét választottam, amely egy gyűjtőfogalom, a többváltozós statisztikai eljárások egy halmazára vonatkozik. Segítségével feltárhatjuk az adatok struktúráját és tömöríthetjük azokat. Ennek segítségével az egész sokaságra vonatkozó információk kinyerhetők. Ennek a módszernek a segítségével állítom fel a legmeghatározóbb tényezőket a betegelégedettség kialakulásában. Ezen kutatás alapján bevezetésre került a betegelégedettség kérdőív kiküldése minden rögzített vizsgálati lap után, amely adatokat havi rendszerességgel feldolgozom, az adatokat kategorizálom és az így nyert szöveges válaszokat a kijelölt vizsgálati periódus során másodelemzésnek vetem alá. A szekunder kutatás során, elsősorban a negatív válaszokra fókuszálva olyan tényezőket keresek, amelyen az intézmény tud változtatni, és javítani, hogy milyen lehetősége van az intézménynek a betegelégedettség fokozására.
Magyar cím
A betegelégedettség mérésének jelentősége az orvos-beteg kommunikációban egy vidéki magánintézménynél
Angol cím
The importance of measuring patient satisfaction in doctor-patient communication in a rural private institution
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Közgazdasági és Nemzetközi Kapcsolatok Intézet
Szak
LKK - Egészségügyi szóvivő és kommunikációs szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KSZ-25/04
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dr. Tünde Strényer |
Dátum: | 25 Jún 2025 14:04 |
Utolsó módosítás: | 25 Jún 2025 14:04 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15254 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |