Váradi, Márton László (2025) A gyorsfogyasztású pékáruk vásárlási szokásainak vizsgálata Magyarországon. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
![]() |
PDF
KBAN-25_01.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom központi célja, hogy feltérképezzem a magyarországi fogyasztók pékárukkal, és különösen a Fornetti termékekkel kapcsolatos attitűdjét. A mai felgyorsult életvitelben kiemelt jelentőséggel bír, hogy bárki bárhol hozzáférhessen friss pékárukhoz, legyen szó hirtelen felmerülő éhségről vagy a reggeli rohanás során elmaradt otthoni étkezés pótlásáról. A lakóhelyhez, munkahelyhez vagy iskolához közeli pékáruboltok kényelmi szempontból is alapvető igényt elégítenek ki. Szekunder kutatás keretében vizsgáltam meg a magyar pékárupiac szerkezetét és jelentőségét a hazai gasztronómiai palettán. Áttekintettem a fogyasztási trendeket, majd külön alfejezetben foglalkoztam a gyorsfogyasztású pékáruk piacával, kiemelve a jelenlegi marketingstratégiák főbb elemeit. Ezt követően a fogyasztói magatartás elméleti hátterét tártam fel. Bemutattam a Kotler-féle modell alkalmazását, elemeztem a vásárlási döntéshozatal szakaszait és a vásárlói szokások formálódását. Ezután következett a Fornetti vállalat részletes bemutatása. Először rövid történeti áttekintést adtam a vállalkozás alapításáról, majd ismertettem a franchise-modell felépítését. A termékpalettát csoportokra bontva mutattam be. Végül a Fornetti magyarországi piaci pozíciója és a vállalat célcsoportja került bemutatásra. Primer kutatásom során online kérdőívet alkalmaztam, melyre 200 kitöltés érkezett. Bár a minta nem volt reprezentatív, a kérdéseket igyekeztem objektíven megfogalmazni, így lehetővé vált, hogy viszonylag megbízható képet kapjak a fogyasztók preferenciáiról. A válaszadók körében a Fornetti termékek vásárlása esetében legfontosabb vásárlási szempontok többek között a jó íz, a frissesség, kedvező ár-érték arány, valamint a gyorsaság. Emellett szélesebb választékot és több egészségtudatos terméket várnának el egy Fornetti pékségtől. A demográfiai adatok elemzése alapján a 18-34 éves korosztály tette ki a kitöltőimnek a java részét (70%), lakóhely szempontjából a városiak (80,5%), illetve nemek szempontjából szinte fele-fele arány mutatkozott, a nők 3 százalékponttal többen voltak. Fontos hozzátenni, hogy a vizsgált hipotézisek mindegyike igazolást nyert a mintavétel során.
Magyar cím
A gyorsfogyasztású pékáruk vásárlási szokásainak vizsgálata Magyarországon
Angol cím
Examining the purchasing habits of fast-food bakery products in Hungary
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-25/01
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Márton László Váradi |
Dátum: | 17 Jún 2025 12:31 |
Utolsó módosítás: | 17 Jún 2025 12:31 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15249 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |