Felber, Fanni (2025) Egy gyermekkor, két kultúra: a néphagyományok szerepe az óvodai nevelésben Mallorcán és a Dunántúlon. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
EGY GYERMEKKOR, KÉT KULTÚRA_ A NÉPHAGYOMÁNYOK SZEREPE AZ ÓVODAI NEVELÉSBEN MALLORCÁN ÉS A DUNÁNTÚLON.docx.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (986kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban a néphagyományok szerepét vizsgálom az óvodai nevelésben, különös tekintettel a mallorcai és a magyar dunántúli ünnepnapokra. Arra keresem a választ, hogy ezek a hagyományok milyen formában jelennek meg az óvodai mindennapokban, hogyan közvetítik a helyi kultúrát, és milyen nevelési célokat szolgálnak. A kutatás során kérdőíveket dolgoztam ki mindkét nyelven, amelyeket mallorcai és dunántúli óvodapedagógusok töltöttek ki. A beérkezett válaszokat összesítettem és diagramok formájában elemeztem, hogy átfogó képet kapjak a két régió pedagógiai gyakorlatáról és szemléletéről. Az eredmények alapján kirajzolódnak a hasonlóságok és különbségek, valamint az eltérő értékrendek és módszerek. Mindez felveti a kérdést: mennyire vagyunk nyitottak az új pedagógiai irányzatokra? Mit érdemes átvennünk egymástól, és mit kell megőriznünk eredeti formájában? Mit tanulhatunk egymás kultúrájából, és hogyan formálhatja ez a gyermekek nevelését?
Magyar cím
Egy gyermekkor, két kultúra: a néphagyományok szerepe az óvodai nevelésben Mallorcán és a Dunántúlon.
Angol cím
One Childhood, Two Cultures: The Role of Folk Traditions in Preschool Education in Mallorca and Transdanubia.
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Fanni Felber |
Dátum: | 18 Júl 2025 06:13 |
Utolsó módosítás: | 18 Júl 2025 06:13 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15074 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |