A kézilabda fontossága az óvodások számára

Bogdán, Ibolya (2025) A kézilabda fontossága az óvodások számára. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Bogdán Ibolya - A kézilabda fontossága az óvodások számára - Szakdolgozat.pdf] PDF
Bogdán Ibolya - A kézilabda fontossága az óvodások számára - Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom témája a kézilabda fontossága az óvodások számára. A dolgozat elején ismertettem a testneveléshez kapcsolódó alapfogalmakat, mint például a nevelés, a testi nevelés, a testnevelés, a testkultúra és a sport fogalmait, a sport jelentőségét a személyiség fejlődésben. Ezt követően részletesen tárgyaltam a gyermekek mozgásának – és motoros képességeinek fejlődését, s fontosabb fogalmakat, például az erő, a gyorsaság, az állóképesség és az ízületi mozgékonyság. Érintettem az egészséges életmód kialakítását és a mindennapos mozgás fontosságát az ONOAP alapján, ugyanis az óvodai testnevelés fontos szerepet tölt be a korai sportolás elkezdéséhez. Kutatásom célja volt, hogy mekkora hangsúlyt fektetnek a gyermekek mozgásának fejlesztésére, mozgásigényeinek kielégítésére, valamint különböző sportágak megismertetésére, kipróbálására, illetve mennyire tartják fontosnak, s szerintük miért jó, ha megismerkedhetnek ezekkel, főként a kézilabdával. Ugyanakkor érdekelt, hogy hogyan is lehet elképzelni egy edzést, melyet speciel az óvodás korosztály számára tartanak, így már a tavalyi év során edzés látogatásokon is részt vettem, melyeket rögzítettem dokumentum formájában. Interjút készítettem Tatai AC kézilabda szakosztályával és a Szombathelyi Kézilabda Klub és Akadémiával, hogy náluk, hogyan folyik, s mit gondolnak miért jó, ha a gyerekek már ennyi idős korban megismerkedhetnek a sportággal. A klubbok az Ovi – Program alapján dolgoznak. Sok – sok óvodást mozgattak már meg, s ezt még jobban népszerűsíteni szeretnék.

Magyar cím

A kézilabda fontossága az óvodások számára

Angol cím

Handball exercises for preschoolers

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Reiner, Dóra
tanársegéd, Benedek Elek Pedagógiai Kar

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Ibolya Bogdán
Dátum: 15 Júl 2025 05:49
Utolsó módosítás: 15 Júl 2025 05:49
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15051

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet