Az olvasott és mediatizált/ képernyőn látott mese hatása az óvodás korú gyermek személyiségfejlődésére

Vers, Lili (2025) Az olvasott és mediatizált/ képernyőn látott mese hatása az óvodás korú gyermek személyiségfejlődésére. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Vers Lili- Az olvasott és a képernyőn látott mese hatása az óvodáskorú gyermek személyiségfejlődésére- Szakdolgozat.pdf] PDF
Vers Lili- Az olvasott és a képernyőn látott mese hatása az óvodáskorú gyermek személyiségfejlődésére- Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (462kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom fő témája: Vajon napjainkban olvasnak-e gyermekeiknek a szülők mesét? Milyen fejlesztő hatásokkal rendelkeznek ezek a történetek? Illetve a digitalizáció mennyire szól bele, jelenik meg a gyermek mindennapjaiban? A médiának milyen pozitív és negatív hatásai lehetnek? Kutatásom alatt a szülői attitűdöket vizsgáltam az olvasott mesével, illetve a rajzfilmekkel kapcsolatban, az emberek melyiket részesítik előnyben napjainkban. A dolgozatomban vizsgálom a mesét, azon tulajdonságait és fajtáit a fejlesztő hatásaival együtt. Valamint kitérek a média, a képernyők előnyeire és hátrányaira a gyermekek szemszögéből. Az eredmények alapján elmondható, hogy az olvasott mese a családok életében ma is nagy szerepet tölt be, a gyermekek hallják szüleiktől, megtapasztalják a mesélés élményét. Nem szorult mindez ki a technika miatt, csupán a rajzfilmek is teret nyertek, megjelentek a mindennapokban.

Magyar cím

Az olvasott és mediatizált/ képrnyőn látott mese hatása az óvodás korú gyermek személyiségfejlődésére

Angol cím

The Impact of Read and Screen-Mediated Tales on the Personality Development of Preschool Children

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bolla Balázsné Hajdu, Ildikó
mestertanár

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Lili Vers
Dátum: 19 Jún 2025 07:30
Utolsó módosítás: 19 Jún 2025 07:30
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15049

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet