Vers, Lili (2025) Az olvasott és mediatizált/ képernyőn látott mese hatása az óvodás korú gyermek személyiségfejlődésére. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Vers Lili- Az olvasott és a képernyőn látott mese hatása az óvodáskorú gyermek személyiségfejlődésére- Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (462kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom fő témája: Vajon napjainkban olvasnak-e gyermekeiknek a szülők mesét? Milyen fejlesztő hatásokkal rendelkeznek ezek a történetek? Illetve a digitalizáció mennyire szól bele, jelenik meg a gyermek mindennapjaiban? A médiának milyen pozitív és negatív hatásai lehetnek? Kutatásom alatt a szülői attitűdöket vizsgáltam az olvasott mesével, illetve a rajzfilmekkel kapcsolatban, az emberek melyiket részesítik előnyben napjainkban. A dolgozatomban vizsgálom a mesét, azon tulajdonságait és fajtáit a fejlesztő hatásaival együtt. Valamint kitérek a média, a képernyők előnyeire és hátrányaira a gyermekek szemszögéből. Az eredmények alapján elmondható, hogy az olvasott mese a családok életében ma is nagy szerepet tölt be, a gyermekek hallják szüleiktől, megtapasztalják a mesélés élményét. Nem szorult mindez ki a technika miatt, csupán a rajzfilmek is teret nyertek, megjelentek a mindennapokban.
Magyar cím
Az olvasott és mediatizált/ képrnyőn látott mese hatása az óvodás korú gyermek személyiségfejlődésére
Angol cím
The Impact of Read and Screen-Mediated Tales on the Personality Development of Preschool Children
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Lili Vers |
Dátum: | 19 Jún 2025 07:30 |
Utolsó módosítás: | 19 Jún 2025 07:30 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15049 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |