Tánczos, Luca (2025) A Z generáció tartalomgyártási szokásai. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A Z generáció (1995-2010) már születésük óta a digitális környezetben szocializálódtak, ami jelentős hatással van a tartalomfogyasztási és -gyártási szokásaira. A kutatás célja, hogy milyen platformokat részesítenek előnyben tartalomkészítésre, milyen típusú tartalmakat állítanak elő, és milyen motivációk vezérlik őket ebben a folyamatban. A kutatást egy kérdőívvel készítettem el, amiket középiskolásokkal töltettem ki. Az eredmények azt mutatják, hogy a Z generáció elsősorban rövid formátumú, vizuálisan intenzív tartalmakat gyárt olyan platformokon, mint a TikTok és az Instagram. Motivációjukként a közösség és kapcsolatépítést tudnám felhozni, valamint az információszerzés és nagy szerepet játszik a közösségi térben.
Magyar cím
A Z generáció tartalomgyártási szokásai
Angol cím
Content Creation Habits of Generation Z
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
BPK - Kommunikáció és médiatudomány (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Luca Tánczos |
Dátum: | 18 Júl 2025 06:16 |
Utolsó módosítás: | 18 Júl 2025 06:16 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15004 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |