A Z generáció tartalomgyártási szokásai

Tánczos, Luca (2025) A Z generáció tartalomgyártási szokásai. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A Z generáció (1995-2010) már születésük óta a digitális környezetben szocializálódtak, ami jelentős hatással van a tartalomfogyasztási és -gyártási szokásaira. A kutatás célja, hogy milyen platformokat részesítenek előnyben tartalomkészítésre, milyen típusú tartalmakat állítanak elő, és milyen motivációk vezérlik őket ebben a folyamatban. A kutatást egy kérdőívvel készítettem el, amiket középiskolásokkal töltettem ki. Az eredmények azt mutatják, hogy a Z generáció elsősorban rövid formátumú, vizuálisan intenzív tartalmakat gyárt olyan platformokon, mint a TikTok és az Instagram. Motivációjukként a közösség és kapcsolatépítést tudnám felhozni, valamint az információszerzés és nagy szerepet játszik a közösségi térben.

Magyar cím

A Z generáció tartalomgyártási szokásai

Angol cím

Content Creation Habits of Generation Z

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Kommunikáció és médiatudomány (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kuslicsné Kloiber, Alexandra
tanársegéd
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Luca Tánczos
Dátum: 18 Júl 2025 06:16
Utolsó módosítás: 18 Júl 2025 06:16
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15004

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet