Papp, Adél (2025) TESTNEVELÉS AZ ÓVODÁBAN - A TESTNEVELÉS ÉS A MESEKÖRNYEZET 1-7 ÉVES KOROSZTÁLYÚ GYERMEKEKNÉL. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Papp Adél_TBO6GJ_Óvodapedagógus BA_2025..pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom központi témája a testnevelés és a mesekörnyezet összekapcsolásának pedagógiai lehetőségei az óvodai nevelésben, különös tekintettel az 1–7 éves korosztály fejlődésére. A dolgozatom célja, hogy bemutassa, miként járul hozzá a mozgásos tevékenységek és a mese ötvözése a gyermekek komplex fejlődéséhez: a testi, kognitív, érzelmi és szociális kompetenciák erősítéséhez. A szakirodalmi áttekintés és a gyakorlati tapasztalatok, köztük pedagógusokkal és szülőkkel készült kérdőíves kutatás, valamint egy szakmai interjú,alátámasztják, hogy a mesékkel átszőtt testnevelési foglalkozások motiválóbbak a gyermekek számára, fokozzák aktivitásukat, és segítik a szabályok betartását, valamint a mozgásformák természetes elsajátítását. A dolgozat rámutat arra is, hogy a mesei környezet ösztönzőleg hat a gyermekek belső motivációjára, és elősegíti az élményalapú tanulást, ami hosszú távon is hozzájárul az egészséges életmódra nevelés sikerességéhez.A kutatás célja továbbá, hogy gyakorlati példákon keresztül mutassa be a komplex pedagógiai módszer alkalmazásának lehetőségeit, amik hatékonyan beépíthetőek az óvodai mindennapokba.
Magyar cím
TESTNEVELÉS AZ ÓVODÁBAN - A TESTNEVELÉS ÉS A MESEKÖRNYEZET 1-7 ÉVES KOROSZTÁLYÚ GYERMEKEKNÉL
Angol cím
PHYSICAL EDUCATION IN KINDERGARTEN - PHYSICAL EDUCATION AND THE FAIRYTALE ENVIRONMENT FOR CHILDREN AGED 1-7
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Adél Papp |
Dátum: | 15 Júl 2025 05:07 |
Utolsó módosítás: | 15 Júl 2025 05:07 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14986 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |