A SZEMLÉLETFORMÁLÁS HATÓTÉNYEZŐI, NEHÉZSÉGEI AZ ADHD-S GYERMEKEK IRÁNT,ÓVODÁBAN , ÁLTALÁNOS ÉS KÖZÉPISKOLÁBAN

Viosz, Boglárka (2025) A SZEMLÉLETFORMÁLÁS HATÓTÉNYEZŐI, NEHÉZSÉGEI AZ ADHD-S GYERMEKEK IRÁNT,ÓVODÁBAN , ÁLTALÁNOS ÉS KÖZÉPISKOLÁBAN. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_VioszBoglárka_L5NP56.pdf] PDF
Szakdolgozat_VioszBoglárka_L5NP56.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Azért is választottam ezt a témát, ugyanis mindig is érdekeltek a társadalmi kérdések különösen a szociális kapcsolatok. Min múlik az, hogy befogadnak valakit , és min hogy kirekesztenek? Hogyan kategorizálunk, és hogy alakul ki az előítélet? Hogyan segíthetjük azt, hogy befogadják, és elfogadják egymást az emberek? Különösen az utóbbi kérdésre foglalkoztatott a válasz. Pont ezért döntöttem úgy, hogy ezt szeretném kutatni. Viszont ahhoz hogy megtudjuk, hogy adott társadalmi csoportot hogy fogadna be a társadalom, ahhoz meg kell tudnunk jelenleg hogy bánnak velük, és milyen tényezők befolyásolják ezt. Különösen az érdekel e témán belül, hogy az ADHD-s gyermekekkel hogyan bánik a társadalom, és milyen tényezők járulnak ehhez hozzá, és hogy ezen hogy lehet változtatni. Pont azért az ADHD keltette fel az érdeklődésemet, mert egy olyan zavar, melynek tünetei komplexek, már az etiológiája is nehezen magyarázható, és viselkedésekben nyilvánul meg leginkább. Pont ezért találom érdekesnek, hogy a tüneteket látja csupán a környezetük- különösen a nevelési oktatási intézményekben- vagy az értékeiket is. Természetesen tisztában vagyok azzal , hogy ahhoz , hogy a gyermeket befogadják, neki is tennie kell, viszont a társadalom is nagy szerepet játszik további életútjának sikerességében. Tehát nem csak nekik kell fejlődniük, és változniuk véleményem szerint, hanem a társadalomnak is. Ehhez pedig elengedhetetlenek a szemléletformáló programok, így véleményem szerint a többségi gyermekek jobban belegondolnak abba, hogy milyen problémákat élhetnek át ADHD-s társaik állapotuk miatt, és esetleg abba is, hogy ők ehhez hogyan járulnak hozzá, vagy hogyan segítik ADHD-s társaikat. Azért tartom fontosnak ezt a témát, mert így véleményem szerint hozzájárulhat az ADHD-sok nevelési oktatási intézményben hatékonyabb beilleszkedési körülmények eléréséhez . Célom ezzel a kutatással, hogy elfogadóbb legyen a társadalmunk, és véleményeinket tényekre alapozzuk, járjunk utána az információknak, mielőtt véleményt alkotunk. Munkám során csak olyan forrásokat használtam fel, melyre az irodalomjegyzékben hivatkoztam, vagy a bibliográfiában feltüntettem.

Magyar cím

A SZEMLÉLETFORMÁLÁS HATÓTÉNYEZŐI, NEHÉZSÉGEI AZ ADHD-S GYERMEKEK IRÁNT,ÓVODÁBAN , ÁLTALÁNOS ÉS KÖZÉPISKOLÁBAN

Angol cím

THE IMPACT AND DIFFICULTIES OF ATTITUDE FORMATION TOWARDS CHILDREN WITH ADHD IN KINDERGARTEN, PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Tengerdi, Ágnes
mesteroktató

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Boglárka Viosz
Dátum: 23 Jún 2025 11:51
Utolsó módosítás: 23 Jún 2025 11:51
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14938

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet